FH News: Ohlédnutí za Forum Media, kampaně od bank i retailu a nový fastfood v Česku

Víte, proč se tak často liší reálná zkušenost se značkami či firmami od očekávání, která od nich máme? Problém je v autentičnosti značky, což je ve své podstatě soulad mezi tím, za koho se vydáváte, a kým opravdu jste. Ve FleishmanHillard zkoumáme autentičnost značek už přes deset let a našli jsme devět klíčových ingrediencí, které formují autentické brandy. Více se návštěvníci dozvěděli na letošním ročníku konference Forum Media, kde toto téma rozebral Marcel Bodnár, vedoucí našeho týmu pro korporátní komunikaci.

Kdo je kde?

  •  Markéta Řeháková končí ve funkci tiskové mluvčí prezidenta republiky Petra Pavla. Jako důvod uvedla snahu předejít spekulacím o uspořádání vztahů uvnitř prezidentské kanceláře.
  • Veřejnoprávní digitální stanici Radiožurnál Sport vede od října Miroslav Bureš, který doposud zastával pozici vedoucího programu.
  • Redakci Seznam Zprávy Byznys povede nově Robert Müller. Přichází po osmnácti letech ze zpravodajské agentury Reuters.
  • Martin Rychlík se po dlouhých třinácti letech vrací do týdeníku Euro, kde bude působit na pozici zástupce šéfredaktora. Hlavním reportérem Eura se pak stává Jan Richter.
  • Od 1. října nastoupil na pozici generálního ředitele České televize Jan Souček. Ve svém šestiletém funkčním období chce, aby ČT měla ambici stát se lídrem i v oblasti digitální audiovize. Rád by obnovil kanál ČT3. Nové manažerské pozice zaujali i Jan Maxa (Digitální služby) nebo Tereza Polachová (Obsah). Petr Mrzena se stal ředitelem Zpravodajství a publicistiky, zatímco Milan Fridrich zůstává na pozici ředitele divize Program. Šéfredaktorem zpravodajství a publicistiky bude Michal Kubal.

Kampaně s nápadem

  • Nadace RSJ chce svou kampaní „Přemýšlivec“ upozornit na potřeby nadaných a přemýšlivých dětí, které jsou často přehlíženy. Cílem je poukázat na problémy, se kterými se tyto děti potýkají, a navrhnout cesty, jak jim v jejich rozvoji pomoci.
  • E.ON přichází s kreativní kampaní, ve které si hraje se slovem watt. Koncept s heslem „S dobrou energií dokážete víc“ připravila agentura VCCP. Benefity E.ONu komunikuje kampaň slovními hříčkami typu pečowatt, vyděláwatt nebo ochraňowatt.
  • Správa železnic využila k tvorbě nové kampaně umělou inteligenci (AI). Bezpečnostní kampaň „Budeš nám chybět“ upozorňuje na nejrůznější rizika, která se mohou při nepozorném chování v blízkosti železnice stát. Na kampani se kromě AI podílely i České dráhy, Drážní úřad nebo Ministerstvo dopravy ČR.
  • Diakonie Praha ve své kampani „Narazit může každý“ ukazuje, že životní krize může postihnout úplně každého a není žádná ostuda vyhledat pomoc. Cílem komunikace je rozšířit povědomí o množnostech krizové pomoci a nabídnout podporu lidem, kteří se v podobné situaci ocitnou.

Co je nového v retailu?

  • Kaufland svým zákazníkům bude nově distribuovat letáky skrze aplikaci WhatsApp. Každou neděli si tak budou moci zákazníci prohlédnout akční nabídky z pohodlí svého mobilu. Kaufland se tímto krokem snaží o digitalizaci, zpříjemnění a zrychlení nákupů svým zákazníkům.
  • Síť drogerií ROSSMANN rozšiřuje svůj sortiment o funkční oblečení s přidanou hodnotou. Kolekce CareWear je vytvořena z materiálu vyrobeného z mořských řas. Oblečení pečuje o pokožku už jen tím, že ho má uživatel na sobě. Kolekce je již teď dostupná ve vybraných prodejnách.
  • Data společnosti Heureka ukázala, že ve třetím čtvrtletí tohoto roku se obrat české
e-commerce snížil o 11 procent. Tato hodnota ukazuje, že kvůli obavám z vysokých cen Češi stále odkládají své nákupy a vyhledávají nejrůznější výhodné nabídky a slevové akce.
  • Průzkum GLS ale naopak přinesl informaci, že každý druhý Čech nakoupí všechny nebo většinu vánočních dárků online. S nákupem vánočních dárků začíná 38 procent Čechů až v listopadu a průměrná částka, kterou za dárky letos utratí, je do pěti tisíc korun.
  • Módní e-shop Answear ve své nové kampani „Nebuďme lhostejní k tomu, co se skrývá uvnitř“ radí, jak podpořit prevenci duševního zdraví. Na kampani se podílí odborníci z organizace Nevypusť duši a lékaři, kteří se na podporu duševní prevence specializují.
  • Kromě gastro týdnů zaměřených na cizokrajné kuchyně nebo retro týdne přichází Lidl s dalším speciálním týdnem, a to pro seniory. V rámci tohoto týdne bude pro zákazníky starší 65 let zlevněn vybraný sortiment o 10 procent.

Banky a pojišťovny

  • Air Bank cílí na generaci Z. Novou tváří kampaně se stal influencer, moderátor a sportovec Nikolaos Mach. V online spotech představuje benefity banky v běžných životních situacích mladého člověka. Produkci kampaně má na svědomí Jan Strach, jehož jméno je známé především z produkce hiphopové a rapové scény nebo reklam pro značky Coca-Cola, Škoda Auto nebo Jaguar.
  • Outdoorová kampaň mBank představuje více než 50 kreativ podporujících produkt mPůjčka. Kampaň s názvem „Jaký sen si splníte vy?“ využívá emoce i nadsázku a ukazuje, jaké sny a přání si díky mPůjče mohou lidé splnit.
  • Generali Česká pojišťovna odstartovala novou imageovou kampaň, v níž si hlavní roli zahráli poradci. Ukazují v ní přátelský vztah mezi klientem a poradcem a sázejí na emoce. Globální kampaň má za cíl rozbít představu, že poradci myslí pouze na svůj prospěch.

Měsíc proti rakovině prsu

  •  Říjen byl měsícem boje proti rakovině prsu. I ve FleishmanHillard jsme se zapojili do snahy zvýšit povědomí o tomto onemocnění a inovativních možnostech léčby. Seminář s názvem „Rakovina prsu: Hlavní výzva pro zdraví žen v Evropě“ se konal na půdě rezidence amerického velvyslance.
  • Do měsíce boje proti rakovině prsu se připojily i módní řetězce Primark a Lindex. Oba odstartovaly kampaně ke zvýšení povědomí o tomto onemocnění. Primark v rámci kampaně přispěje částkou 27 milionů korun vybrané charitativní organizaci a Lindex věnuje 10 procent z prodeje podprsenek v měsíci říjnu na všech svých trzích na boj proti rakovině prsu.

Co se nevešlo

  • Velké společnosti v EU i USA budou brzy muset zveřejňovat ještě více informací o svém přístupu k oblasti udržitelnosti. Naši kolegové z bruselské pobočky FH přehledně shrnuli, jaké novinky v oblasti reportingu ESG se na firmy chystají. Více se dozvíte zde
  • Zástupci Iniciativy ČESKÉ POLE na svém prvním výročním setkání, které za naší podpory pořádalo makro a ČZU na akademické půdě České zemědělské univerzity, shrnuli kromě plánů na rok 2024 také dosavadní úspěchy projektu. Na českých polích se mimo jiné podařilo rozšířit pěstování brambor na hranolky odrůdy Agria, renesanci řízného tuzemského křenu či produkci původních českých odrůd česneku Bjetin a Slavin.
  • Možnost verifikace profilu na Facebooku či Instagramu si budou moci nově zaplatit také firemní účty. Meta slibuje, že za poplatek získají uživatelé několik výhod jako lepší možnosti zviditelnění či ochranu před plagiátorstvím.
  • Původní aplikace pro parkování v Praze MPLA se přejmenovala na EasyPark. Easy Park Group tímto vstupuje na český trh a nabízí jednotnou aplikaci usnadňující parkování hned v několika zemích. Do konce roku aplikace slibuje možnost platit parkování i po minutách, a to hned ve třiceti českých městech.
  • Fakulta multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně nabídne studentům nový bakalářský program zaměřený na praxi v kulturním a kreativním průmyslu. Do oboru kreativní odvětví a digitální kultura si mohou uchazeči podat přihlášku do 30. listopadu letošního roku.
  • Domácí spotřebiče značky Siemens odstartovaly koncept Art of Coffee. Cílem tohoto konceptu je propojit technologické výrobky značky s emocemi, uměním a designem. V rámci projektu vznikla audiovizuální instalace Siemens EQube, která byla součástí letošního Signal festivalu.
  • S novým měsícem přichází také další streamovací platforma. Široký výběr nově rozšíří i platforma NASA+, která by měla být k dispozici ještě v letošním roce. Obsahem NASA+ budou především novinky z oblasti vědy, výzkumu a inovací.
  • Do Prahy přichází další americký fastfoodový řetězec
– Popeyes. Otevření nové restaurace, které proběhlo
3. listopadu na Václavském náměstí, doprovodilo hudební vystoupení a prvních 100 návštěvníků získalo Chicken Sandwich zdarma.