FH News: Smysl pro tumor, novinky Rohlíku, Košíku a šaty z piva

Doufáme, že jste úspěšně zvládli první měsíc nového roku, který bude určitě celý podle vašich představ! Přinášíme vám nové FH News s aktualitami, které nás zaujaly.

FH News

Leden ve znamení inovací

  • Bageterie Boulevard se rozhodla zkrátit čekání pasažérů na letišti novou službou – donáškou objednávky přímo do gatu.
  • S inovací přichází i dm drogerie markt, která spouští novou službu Scan&Go. Ta umožní zákazníkům produkty po naskenování vkládat z regálů rovnou do tašky. Při placení se pak už jen načte QR kód s celkovou sumou a je hotovo.
  • Primark uvádí svou první kolekci pro handicapované zákazníky, další mají následovat. Kolekce je navržená tak, aby oblečení bylo praktické a pohodlné. Disponuje i speciálním zapínáním. Inovací mají projít i prodejny, které mají být uzpůsobené zákazníkům se zdravotním postižením.
  • Makro přichází s vlastní sítí maloobchodních sousedských prodejen bonVeno. Cílem je zákazníkům nabídnout koncept pohodlného, čerstvého a zároveň rychlého nákupu. Od večerek se provozovny bonVeno liší moderním designem, zákaznickým servisem a především sortimentem.
  • AI je stále oblíbenější a využívanější. Jen v loňském roce přibylo přes 2 500 aplikací s chatboty a umělou inteligencí. AI se v aplikacích využívá napříč žánry: vzdělávání, sociální sítě i finance.
  • Rohlík.cz rozšiřuje svou nabídku kosmetiky a spojuje se s drogistickým řetězcem ROSSMANN. Novinkou je rozšíření nabídky kosmetiky o inovativní produkty či profesionální značky, které standardně nejsou dostupné v klasických obchodech.
  • AI využila i každoroční výzva Suchej únor, ke které se připojuje kolem 900 000 lidí. Součástí letošního ročníku, do kterého je možné se registrovat od 15. ledna, je také interaktivní výstava na téma alkohol. Konat se bude v pražském Magenta Experience Centru v OC Arkády. Součástí výstavy bude také AI bytost.

Nový rok, nové kampaně

  • Online supermarket Košík.cz svou novou kampaní reaguje na snížení DPH u potravin. V průběhu měsíce zařadí e-shop mezi akční a zvýhodněné nabídky polovinu nabízených potravin. O tom, které to budou, rozhodují přímo české domácnosti.
  • Věřte – Nevěřte v MHD není pokračování oblíbeného pořadu, ale název nové kampaně Sdružení dopravních podniků ČRDo kampaně, která má podpořit městskou hromadnou dopravu, jsou zapojeny známé osobnosti z různých odvětví. V třináctidílném seriálu své zkušenosti z MHD představuje chirurg Bohdan Pomahač, spisovatel Jiří Hájíček, tanečníci Natálie Otáhalová nebo Jan Onder, influencer Martin Hranáč či písničkář Michal Horák. Seriál moderuje Václav Kopta.
  • Plzeňský Prazdroj má nového maskota. Tváří jejich nové kampaně je slaměný hrdina Ječ-man, který má hravou formou upozornit na důležitost ječmene jako základní suroviny na přípravu českého piva a problémy, kterým jeho pěstitelé musí čelit.

Láska prochází žaludkem

  • Brand rostlinných potravin Alpro zahájil s novým rokem spolupráci se zpěvákem Benem Cristovao, který je i velkým milovníkem zdravého životního stylu. Kromě venkovních OOH reklam bude lidi nabádat i na sociálních sítích k tomu, aby začali den jako on.
  • Naděje české gastronomie je nový dlouhodobý projekt makro, jehož náplní je objevovat, zviditelnit, a především podporovat talentované podnikatele v české gastronomii.
  • Ve dnech 20. a 21. ledna proběhl v O2 Universum Praha Souboj na talíři live – Festival hvězdných chutí. Event představil téměř 20 českých restaurací a pokrmy připravené předními profesionály v oboru. Škoda Auto se stala jedním z partnerů akce jako e-Mobility poskytovatel.

Smysl pro tumor a šaty z piva

  • Nový seriál Smysl pro tumor získává s každým dílem více fanoušků. Seriál představuje příběh mladého studenta medicíny, který se ve 25 letech dozví, že má rakovinu. Jak se se svou diagnózou popere on sám a jeho blízcí, můžou diváci sledovat každé pondělí na ČT1.
  • Výzkum Ressolution a Nielsen přinesl v rámci studie Děti a nová média statistiku, že 89 % mladších teenagerů ve věku 12–13 let sleduje videa na malých obrazovkách. Často videa pak sdílí se svými kamarády a téměř třetina z nich je i komentuje a hodnotí.
  • Z dat společnosti Shopsys vyplývá, že v segmentu e-commerce se v minulém roce nejlépe dařilo velkým e-shopům. Meziroční zvýšení tržeb u nich činilo přibližně 5 %.
  • Róba z piva, kterou v loňském roce navrhl Jakub Polanka pro Pilsner Urquell a kterou na KVIFF vynesla Aňa Gaislerová, se letos vydražila. Jménem značky Bohém group je vydražila brand manažerka Alice Divišová za 126 242 Kč. Vydražená částka poputuje na Centrum Paraple.