FH News: Nejlepší manažeři na českém LinkedInu, změny v radě ČRo nebo ohlédnutí za FH Talks

S přicházejícím jarem vám opět přinášíme novinky a zajímavosti ze světa médií. Do naší diskusní platformy FH Talks jsme si pozvali novináře Adama Váchala a Petru Šroubkovou Pohlovou, se kterými jsme rozebírali ideální nastavení vztahů mezi novináři a „píáristy“. Více se dočtete zde.

Víte, kdo jsou nejvlivnější CEOs na českém LinkedInu? Podívejte se na žebříček zde. Gratulujeme Pavlu Sovičkovi, generálnímu řediteli Panattoni pro Česko a Slovensko, k umístění v TOP 25 a těšíme se na další spolupráci s naším klientem!😉

Kdo je kde

  • Novým generálním ředitelem Coca-Cola pro Českou i Slovenskou republiku se stal Martin Binder. Na pozici nastupuje po své 11leté kariéře u The Coca-Cola Company. Mezi jeho silné stránky patří mezinárodní obchod a strategický management nadnárodních týmů.
  • Novou členkou komunikačního týmu ČSOB se stává Monika Hořínková, bývalá novinářka Czech News Center.
  • Ředitel pražské zoo Miroslav Bobek se vrací do budovy Českého rozhlasu, jen v jiné roli. Nově totiž nahrazuje Vítězslava Jandáka v Radě ČRo. Miroslava Bobka volilo 137 poslanců.

Co je nového v retailu?

  • Makro ve své náborové kampani vsadilo na lokálnost a autentičnost, což se vyplatilo. První vlna kampaně do firmy přivedla spoustu nových kolegů. S konceptem hodlá pracovat dlouhodobě, v budoucnu se chce makro zaměřit na média mix a cílení.
  • Samoobslužné pokladny jsou dnes součástí téměř každého supermarketu, hypermarketu, ale už i drogerie. Z průzkumu agentury Stem/Mark vyplývá, že tři čtvrtiny českých spotřebitelů nad 18 let je vnímá pozitivně. Ale! Když mají na výběr, stále si radši k placení vyberou pokladnu s obsluhou.
  • Kaufland sází na privátní značky, které v minulém roce tvořily přes pětinu celého obratu. Mezi oblíbené „privátky“ patří například K-Classic, Bevola, K-Jarmark nebo K-Purland.
  • V poslední době můžeme vidět nový reklamní spot drogerie ROSSMANN, který navazuje na oblíbenou kampaň „Pečujeme s láskou“. Režisérkou povedeného spotu je Alice Nellis. Hlavní role opět patří matce, jejím dcerám, ale i dalším členům rodiny a odkrývá vztahy mezi nimi. Za kreativní stránkou projektu stojí agentura DDB. Více o kampani zde.
  • Kaufland, druhý největší tuzemský zadavatel, potvrdil pokračování spolupráce v oblasti nákupu a plánování médií s agenturou OMD.

Jezdila v pražských ulicích tramvaj s balonky? 

  • IKEA ve své kampani ke snížení cen využila obrandovanou tramvaj jezdící v pražských ulicích. Do reklamních spotů byly v postprodukci za pomoci 3D animací dodány obří balonky ve tvaru ikonického nábytku.
  • Novinky si pro nás připravil i eventový festival Event Fest, který se uskuteční 24. dubna. Historicky se bude akce konat na největší výstavní ploše 6 000 metrů čtverečních a vystoupí na ní šest zahraničních spíkrů.
  • Worldee je nová cestovatelská platforma, která loni vyhrála ocenění CzechTourism za digitalizaci v cestovním ruchu. Start-up v minulém roce zaznamenal 400% růst obratu. Dopomohla mu k tomu i spolupráce s influencery. Worldee, který nabízí autentické zážitky očima lokálních obyvatel, spolupracuje například s Marianou Prachařovou.
  • Firma StreamBee působící na poli analytiky pro tvůrce obsahu spouští novou AI platformu pro marketing her. Na základě algoritmu propojí vývojáře s vhodnými influencery.
  • AirBank se stala partnerem rapové soutěže The Mag Wrap, ve které budou soutěžící z České a Slovenské republiky soutěžit o vysněnou budoucnost v hudebním průmyslu a půl milionu korun.
  • Oblíbené #HolkyzMarketingu rozjely společně další projekt. Lucie, Aneta a Pavlína spolu založily platformu #HolkyzByznysu, která nabízí pomoc všem začínajícím podnikatelkám. Pomoc projekt nabídne ženám ve všech fázích podnikání. Během prvních dnů se na akce #HolkyzByznysu zaregistrovalo téměř 2 000 žen.

Udržitelné okénko

  • Startuje třetí kolo kampaně Recykluj mobil. Cílem projektu, jehož partnerem je letos Zásilkovna, je zvýšit motivaci k recyklaci starých a dále nepotřebných přístrojů. Ambasadorkou projektu je komička a herečka Simona Babčáková.
  • T-Mobile od začátku března dodává své zásilky z e-shopu ve vratných obalech. Navazuje tak na úspěšnost pilotního projektu, který proběhl koncem loňského roku ve spolupráci se start-upem ReKrabice.