FH News: Konec Twitteru, reklamy na Netflixu a personální novinky

Léto nám odválo Twitter a přineslo X. Na tyto změny reaguje i konkurenční společnost Meta. Řada lidí využila letní měsíce ke změně kariéry a samozřejmě se objevily i nové kampaně. Více v našich pravidelných FH News:

Kdo je kde?

  • Zdeněk Šámal již nebude pracovat ve funkci ředitele zpravodajství a sportu České televize. Uvedl to v rozhovoru nastupující ředitel veřejnoprávní televize Jan Souček.
  • Skupina Prima mění vedení a strukturu online segmentu. Místo Igora Kalaše jej nyní řídí obchodní ředitel divize rádií Media Clubu Jan Čadek, jeho zástupcem se stal Hung Nguyen.
  • Marketing, externí i interní komunikaci a také business development ve společnosti Deloitte od července vede Kateřina Šušáková z pozice ředitelky oddělení Clients & Markets.
  • Novým ředitelem odboru komunikace státního železničního dopravce České dráhy se v červenci stal Pert Nešpůrek. V minulosti působil na manažerských pozicích v mediálních a komunikačních agenturách OMD Czech nebo Publicis Group.
  • Po deseti letech se změní generální ředitel TV Markíza. Mathiase Settela nahradí Peter Gažík, který dříve působil jako generální ředitel operátora Yettel Hungary.
  • Pozici módní ředitelky české edice lifestylového měsíčníku pro ženy Elle převzala od července Mária Kohútik.
  • Tříčlenné představenstvo ve složení Vladimír Dušek, David Pírek a Petr Šabata od července stojí v čele vydavatele deníku Právo a dodavatele obsahu pro weby Novinky, Sport a Super.cz skupiny Borgis.

České mediální léto

  • Kofola letos zorganizovala několik svatebních obřadů přímo na letním festivalu Colors of Ostrava. V rámci kampaně Láskyplný Páteček v takzvané Kofokapli oddali nejen výherní pár, ale také pět dalších, jelikož byl o svatbu velký zájem. Páry oddával český herec Vladimír Polák. Jako dárek od Kofoly všechny páry získaly VIP vstupenky na příští ročník festivalu a mnoho dalších dárků. Celou akci provázel ikonický slogan značky „Když ji miluješ, není co řešit.“
  • Letošní ročník Prague Pride je již u konce. Zúčastnilo se ho zhruba 60 000 lidí, včetně řady politiků, například ministr zahraničních věcí Jan Lipavský (Piráti) nebo ministr vnitra Vít Rakušan (STAN). Již třináctý ročník festivalu se nesl ve jménu „Tradičnější, než si myslíte“ a snažil se komunikovat historii queer komunity skrze tradice. Vrcholem festivalu bylo hudební vystoupení americké zpěvačky LP.
  • Czech Tourism zahájil přípravy natáčení desetidílného seriálu o prvním oficiálním a současně nejdelším přechodu podél hranic Česka. Seriál, kterým diváka provede herec Miroslav Vladyka, bude vysílat Česká televize již příští rok na jaře.
  • Česká televize zároveň diskutuje o obnově programu ČT3, který skončil loni na silvestra. Jedná se o archivní program, jehož obnovu podporuje jak ředitel programu ČT Milan Fridrich, tak i nově zvolený generální ředitel Jan Souček. Služba, která jen tak neskončí, je Teletext – zpravodajský teletextový systém, jenž toto léto oslavil 35 let. Kromě zpravodajství se v Teletextu objeví i nové rubriky jako Zajímavosti z regionů, Hádanky a kvízy nebo Poezie.
  • Online supermarket Košík zaznamenal třikrát více nákupů na chalupy než minulou sezonu. Jde většinou o nákupy na celý týden, jsou tedy o 15 až 50 procent větší než běžné nákupy do domácností.

Placený obsah, více reklam

  • Čínská společnost TikTok představila samostatně běžící aplikaci TikTok Music, která kombinuje objevování hudby skrze tiktoky se streamovací platformou, která bude fungovat na bázi měsíčního předplatného. Zatímco TikTok Music neposkytuje ve své beta verzi žádné podcasty, aplikace může být atraktivní pro začínající hudebníky, pro které se firma TikTok rozhodla vytvořit podpůrný program Elevate.
  • Netflix začíná omezovat možnosti pro nejlevnější streaming bez reklam „Netflix Basic“, zatím především v anglosaských zemích. V nabídce zůstává standardní a prémiová nabídka bez reklam. Snaží se tak motivovat zákazníky předplatit si hybridní verzi s reklamou, která je ze všech variant nejlevnější.
  • Společnost X (bývalý Twitter) nabízela firmám za umístění videoreklam slevy až do výše padesáti procent. Šlo však pouze o limitovanou nabídku. V současnosti musí firmy, dle nových pravidel, za reklamu na síti X utratit měsíčně alespoň tisíc dolarů, aby si udržely verifikaci svého účtu. Jde tak o další z řady pokusů podpořit příliv reklam na platformu.
  • Zatímco X neboli Twitter měnil jméno a reklamní nabídky, Meta odstartovala vlastní platformu Threads. Aplikace Threads se funkcemi i designem podobá platformě X a během prvního týdne si ji stáhlo více než 100 milionů lidí. Na platformě se objeví jak reklama, tak i marketingové nástroje pro zadavatele.

Okurky na závěr

  • Air Bank po dvanácti letech opouští komunikační koncept Dva světy. Marketingový ředitel společnosti Oldřich Dostál zdůvodnil změnu tím, že dosavadní koncept již nestačí na nové výzvy. Air Bank zdůvodnila, že se chce stát přirozenou první volbou pro využívání služeb retailového bankovnictví a klíčovým hráčem, který bude svými inovacemi měnit český bankovní trh.
  • T-Mobile uvedl mezinárodní kampaň #ShareWithCare, která ukazuje riziko sdílení fotografií dětí na internetu. Zaměřuje se na fenomén sharenting (kombinace slov share – sdílet a parenting – rodičovství), tedy rodiče sdílející fotografie, videa a detaily ze života jejich dětí na internetu, často bez jejich souhlasu. Mezi časté důsledky sharentingu patří ukradení identity, hackerské útoky, zneužívání funkce rozpoznávání obličeje, pedofilie a další hrozby spojené se soukromím a kyberbezpečností.