FH News: Funky letní kampaně, fofrtaška na Cannes Liones a neflixová premiéra v Česku

Jak už tomu v posledních letech bývá, ani letos nás nepotkala takzvaná okurková sezona. To platí i pro novinky ze světa komunikace.

Funky letní kampaně

  • K létu tradičně patří i české pivo a tento rok se nese ve jménu barevných kampaní. Plzeňský Prazdroj v rámci nového projektu Kytky pro chmel vysadil na deseti chmelnicích barevnou scenerii z květin. Chce tak poukázat na nové způsoby zemědělství. Pivovar Krušovice naopak vsadil na ostřílenou klasiku a do nové integrované kampaně na podporu nového ležáku přizvali otce a syna Polívkovy.
  • Obchodní řetězce v létě sází na slevy a akce. Zatímco Lidl oslavil dvacet let na českém trhu 20% slevami, možností vyhrát nákup zdarma na celý rok nebo soutěží o pětiminutové nákupy, společnost Billa již druhým rokem představila akci vlastní 20% slevy na libovolný produkt zvolený zákazníkem.
  • Komerční banka a KB Penzijní společnost uvedli na začátku června novou kampaň zaměřenou na mladé. Slogan „I love důchod“ provází v reklamních spotech digitální influencerka Just.ina. Cílem kampaně je motivovat generaci Z, aby myslela na důchodový věk. Na netradiční přístup vsadilo i Rádio Expres FM, které z hlasu ranní moderátorky Báry Hacsi vytvořilo AI Hacsiko, která bude provázet nočním vysíláním. Pokud bude Hacsiko úspěšná, bude se forma personalizované syntetické AI používat i v jiných regionálních programech.
  • Zahraniční turisty bude CzechTourism od tohoto léta lákat skrze kampaň zaměřenou na české tradice, které představí jako něco nečekaného a rozhodně ne nudného. V kampani účinkují olomoucké syrečky, pivo, nebo žižkovská věž. Více si můžete přečíst zde.

Kdo je kde?

  • Omnicom Media Group rozšířila od června tým seniorních manažerů. Na pozici Head of Technology přešla Zuzana Horáková, pozici Head of Trading and Account development nyní zastává David Začal.
  • Novou tiskovou mluvčí a PR manažerkou společnosti Alza se od června stala Eliška Čeřovská, která do společnosti přechází z online supermarketu Rohlik.
  • Z vedení zpravodajství Prima a CNN Prima News odešel Pavel Štrunc. V pozici ředitele zpravodajství ho nahradil Martin Švehlák.
  • Šéfredaktorem zpravodajství a publicistiky CNN Prima News byl jmenován Tomáš Vojáček, který doposud působil jako šéfeditor vysílání a měl na starost rozvoj projektů televize, volebních speciálů a televizní kontinuální zpravodajství.
  • Stávající ředitel ČRo Olomouc a ČRo Ostrava Josef Podstata byl Radou Českého rozhlasu jmenován také do funkce ředitele stanic ČRo Brno a ČRo Zlín.
  • Rada České televize ve třetím a finálním kole zvolila do funkce generálního ředitele ČT Jana Součka. Do funkce nastoupí v září tohoto roku a mandát mu potrvá až do roku 2029.
  • Na letní valné hromadě Asociace komunikačních agentur (AKA) byla zvolena smírčí i dozorčí komise, v prezidiu byli potvrzeni Jaroslav Malina a Jan Binar, nově byla zvolena Eva Mullerová.
  • Společnost Foodora (dříve Dáme jídlo) má nového chief marketing officera Jana Gemricha. Do role přichází po náročném rebrandingu této největší české doručovací platformy.

Soutěže a ocenění

  • Letošní ročník Cannes Lions International Festival of Creativity přinesl radost i nám. Bronzového lva získala kampaň Fofrtaška 2.0 z dílny Omnicom Group. Fofrtaška, produkt vytvořený pro Kaufland Česká republika, byla pokračováním spolupráce s e-sportovým týmem Sinners.
  • Vítězem OMD Creative Challenge se stal tým z VŠE Praha. Zadání, kterým bylo vytvořit mediální kampaň pro Wolt, pojali kreativně a vytvořili postavu superhrdiny Woltíka, který zachraňuje vytížené podnikatele. Vítězové získali stáž v OMD a ceny od Woltu.
  • Letošní ročník EFFIE Awards již přijímá přihlášky do všech kategorií. Tento ročník se soustředí na digitální komunikaci v mnoha formách a tradičně obsahuje i kategorii PR kampaní.
  • Podcastem roku se letos opět stal podcast Opravdové Zločiny autorek Lucie Bechynkové a Barbory Krčmové. Podcasty v Česku už poslouchá více než pětina populace, nejčastěji mladí lidé a více muži. Vítěze všech kategorií naleznete zde.
  • Letošní vyhodnocení Volby spotřebitelů – Nejlepší novinka 2023 zná své výherce. Vzestup zaznamenaly v různých kategoriích bezlepkové, veganské a ekologické produkty, od veganských sprchových gelů až po domácí aromaterapii. Novinkou letošního ročníku je spolupráce s charitativním projektem Pomozte dětem.

České novinky na konec

  • Weby Českého rozhlasu a zpravodajský web iRozhlas.cz byly 22. června mimo provoz, a to kvůli masivnímu hackerskému útoku. Tento útok byl pravděpodobně spojen s konferencí o médiích a Ukrajině, která se konala ve stejný den. K útoku se vyjádřil i prezident Petr Pavel.
  • Po osmnácti letech se na televizní obrazovky vrátí populární reality show Big Brother, její casting, přípravy a následné vysílání zastřešuje TV Nova a TV Markíza. Ředitelka programu TV Nova a TV Markíza Silvia Majeská prozradila, že nová generace reality show přinese nové prvky a také výhru pro vítěze ve výši 2,5 milionu korun.
  • Sněmovna zpřísnila zákaz vlastnictví médií ze strany politiků. Nově například politici nebudou moci převádět média na osobu blízkou nebo do svěřenského fondu, za porušení povinností budou hrozit vyšší pokuty. Schvalování předlohy měsíce brzdilo opoziční hnutí ANO. Novela teď míří do Senátu a má být účinná od příštího roku.
  • Vůbec poprvé se americká streamovací společnost Netflix rozhodla uspořádat filmovou předpremiéru filmu z produkce Netflixu v Čechách. Vybraní návštěvníci si tak v Kině Lucerna mohli užít exkluzivní záběr filmu Vyproštění 2, ve kterém se v hlavní roli představil Chris Hemsworth. Na eventu byl přítomen i režisér filmu Sam Hargrave.