Získali jsme první místo České ceny za Public Relations LEMUR

Nejvyšší příčku jsme spolu s klientem Knihy Dobrovský získali v oborové kategorii Spotřební zboží. Kampaň podporující prodej tištěných knížek na Instagramu se v shortlistu utkala se dvěma projekty od Ogilvy a také s AC&C Public Relations a PRAM Consulting.

Rodinné knihkupectví KNIHY DOBROVSKÝ toužilo posílit pozici tištěné knihy a zároveň rozšířit tituly nových nakladatelských značek Našeho nakladatelství. Kampaň měla rovněž za cíl podpořit méně známé či úplně nové zahraniční i české autory.

Jakou cestou jsme se rozhodli vydat, abychom v předvánočním čase převálcovali konkurenci? A jak se nám podařilo zvýšit prodeje některých titulů až o 300 %?

Tištěné knížky zaplavily Instagram

Prostřednictvím nejpopulárnější platformy plné krátkých videí, načančaných obrázků a stručných hesel jsme dokázali prodat knihy o stovkách stran. Namísto obvyklých booktuberů originálně prezentovali zajímavou literaturu přední čeští influenceři. Využili jsme instagramové profily slavných maminek, herců, hudebníků, moderátorů, modelek, a zahrnuli různé věkové kategorie i zaměření (travel, lifestyle, parenting, fashion atd.). Díky tomu Instagram ožil všemi žánry knih, a to i těmi, které neměly žádnou jinou reklamou. Podpořili jsme návrat k tištěné knize na instastories i v instagramových postech.

„Jsem velmi rád, že se nám podařilo nalézt partnera, který miluje knihy stejně jako my, říká Adam Pýcha, ředitel marketingu a e-commerce společnosti Knihy Dobrovský. „Tento projekt velmi dobře ilustruje celkové pojetí marketingu a komunikace KNIHY DOBROVSKÝ. Je odvážný, inovativní a pro zákazníky naprosto srozumitelný. Věřím, že se jedná o motivaci do dalších společných let, plných skvělých projektů.“

Výsledky oceněné kampaně

Předali jsme veřejnosti informace o bestsellerech i méně známých autorech a vytvořili tak novou čtenářskou základnu. Umístili jsme a zviditelnili nové nakladatelské značky a e-shop Knihy Dobrovský. Nárůst prodejů některých titulů se vyšplhal až na 300 % a zásah za dobu spolupráce se počítal v milionech uživatelů a stovkách tisíc unikátních uživatelů.