Prostřednictvím nejpopulárnější platformy plné krátkých videí, načančaných obrázků a stručných hesel jsme dokázali prodat knížky o stovkách stran. V předvánočním čase jsme převálcovali konkurenci a místo obvyklých booktuberů využili širokou síť předních českých influencerů, kteří originálně prezentovali zajímavou literaturu dále mezi lidi. Nárůst prodejů některých titulů se vyšplhal až na 300 % a zásah za dobu spolupráce se počítal v milionech uživatelů a stovkách tisíc unikátních uživatelů.
Jak jsme postupovali?
Využili jsme instagramové profily slavných maminek, herců, hudebníků, moderátorů, modelek, a zaměřili se na různé věkové kategorie. Díky tomu Instagram ožil všemi žánry knih, a to i těmi, které nebyly podpořeny žádnou jinou reklamou.
Zároveň jsme vybírali literaturu na míru, aby vyhovovala vkusu jednotlivých influencerů i konceptu jejich instagramového profilu. Vytvořili jsme tak zcela přirozenou formu spolupráce.
- Navázali jsme spolupráci s větším množstvím influencerů. Skupina byla vybrána tak, aby obsahovala mikroprofily i influencery se zásahem přes 100k.
- Dbali jsme na zahrnutí více věkových skupin (20+, 30+, 40+) a zaměření (travel, lifestyle, parenting, fashion atd.).
- Šířili jsme kvalitní literaturu a podpořili návrat k tištěné knize na instastories i v instagramových postech.
- Umístili jsme a zviditelnili nové nakladatelské značky a e-shop Knihy Dobrovský.
Čeho jsme dosáhli?
Instagram byl zaplaven knížkami. Předali jsme prostřednictvím influencerů veřejnosti informace o bestsellerech i méně známých autorech a vytvořili tak novou čtenářskou základnu.
Rozšířili jsme povědomí o nových nakladatelských značkách Našeho nakladatelství i návštěvnost samotného e-shopu Knihy Dobrovský. Zvýšili jsme prodej jednotlivých titulů a podpořili šíření literatury v českém prostředí.
„Tak tohle je fakt jedna z nejkrásnějších knížek za poslední dobu,“ říká Anie Songe o Květinové zahradě. „Zero můžu jedině doporučit, jakožto obrovský fanda Orwella! Děkuju moc @knihydobrovsky a těším se na knížku, co si přečtu v dubnu,“ pochvaloval si Lukefry. „Možná mi to nebudete věřit, ale tuhle knížku mám už dlouho a čtu jí POTŘETÍ!!! Už je to hodně let, co čtu tzv. motivační knížky, ale tahle jde tak trochu proti nim… ale přesto s nimi. Je úžasná a jsem rád, že vychází znova,“ uveřejnil o titulu Důmyslné umění jak mít všechno u pr**le Roman Vojtek.