FH News: Nové kampaně pro Fortunu a Kaufland, Zlatý Středník pro FH, data v komunikaci a Sora 2

Říjnové vydání FH News přináší silné příběhy o komunikaci, která skutečně mění svět kolem nás.

Společně s IKEA jsme získali ocenění Zlatý středník za projekt Pro bezpečný domov, který pomohl prosadit nový zákon o domácím násilí. S Fortunou jsme představili kampaň Fandíme stejně, která dává hlas lidem s ALS. A s Kauflandem pokračujeme v již třetím ročníku projektu Puky pomáhají, díky němuž se každá prodejna stává prostorem pro podporu mladých talentů.

Dozvíte se také, proč je v komunikaci důležité pracovat s daty strategicky, jaké výzvy přináší rozvoj umělé inteligence ve videu a nechybí ani přehled personálních změn a rebrandingů na českém mediálním trhu.

Společně pro bezpečný domov: IKEA a FH oceněni ve Zlatém středníku

IKEA Pro bezpečný domov

Společně s IKEA Česká republika jsme získali stříbro v soutěži Zlatý středník 2025 za projekt „Zákon o domácím násilí: Bezpečný domov má mít každý z nás“. Kampaň upozornila na absenci definice domácího násilí v české legislativě a přispěla ke vzniku nového zákona, který zlepšuje ochranu obětí. Projekt vznikl ve spolupráci s koalicí NeNa (proFem, ACORUS, ROSA) a spojil public affairs, PR i strategickou komunikaci s cílem dosáhnout skutečné společenské změny.

Protože máme z ocenění obrovskou radost a jsme na něj hrdí, nyní tuto kampaň posíláme i do mezinárodního klání v soutěži The World Public Relations & Communication Awards 2025. Více o výsledcích letošního Zlatého středníku si můžete přečíst zde.

Fandíme stejně: Když sport dává hlas těm, kteří ho ztrácejí

S Fortunou a spolkem ALSA jsme spustili integrovanou kampaň „Fandíme stejně“, která propojuje svět sportu s podporou lidí žijících s ALS. Kampaň vychází z myšlenky, že i lidé, kterým nemoc bere pohyb i hlas, fandí se stejnou vášní jako ostatní. Hlavní TV spot s Vladimírem Mikulášem, bývalým masérem české fotbalové reprezentace, který s ALS sám bojuje, zachycuje vnitřní emoce pacientů a připomíná, že radost ze hry je vždy stejně silná.

 

Integrovaná kampaň vznikla plně v režii FleishmanHillard, produkčně se na spotu podílela také naše sesterská agentura DDB a režisér Jakub Křen. Běží v říjnu napříč kanály v televizi, rozhlase, na online a sociálních sítích, zapojuje PR aktivity a ambasadory. Aktivuje také fanoušky na fotbalových a hokejových stadionech na zápasech partnerských klubů Fortuny. Více o projektu si můžete přečíst zde.

 

Kaufland už potřetí pomáhá mladým hokejistům

Kaufland Puky pomáhají

Kaufland spustil už třetí ročník kampaně Puky pomáhají, která dlouhodobě podporuje mládežnické hokejové kluby po celé České republice. Zákazníci mohou od 24. září do 4. listopadu 2025 hlasovat svými „puky“ v prodejnách nebo digitálně na samoobslužných pokladnách a rozhodnout, jak se rozdělí 11,5 milionu korun mezi 104 klubů. Kampaň podporují známé osobnosti českého hokeje, například Radko Gudas a Lukáš Dostál.

FleishmanHillard zajišťuje PR aktivity celého projektu, které probíhají ve třech fázích. V aktuální první fázi budujeme povědomí o kampani a motivujeme veřejnost, aby podpořila svůj oblíbený klub. Součástí kampaně budou také regionální články či spolupráce s influencery. Puky pomáhají tak nejsou jen o hokeji – jsou o komunitě, která společně dokáže něco změnit.

Strategická komunikace potřebuje data, nejen čísla z reportingu

Z našeho průzkumu mezi PR a PA profesionály vyplynulo, že většina komunikačních týmů sice s daty pracuje, ale stále se spoléhá hlavně na výstupní metriky – počty článků, zásah publika nebo AVE. Skutečně strategická komunikace však začíná u vstupních dat: analýz trhu, stakeholderů a cílových skupin. Právě tyto poznatky umožňují vytvářet kampaně, které jsou efektivní, měřitelné a propojené s byznysovými cíli. I proto v roce 2025 vzniklo ve FleishmanHillard specializované oddělení Data & Intelligence, které se zaměřuje na systematickou práci s daty.

Jak zdůrazňuje Veronika Hlobilová, vedoucí nového Data & Intelligence týmu, schopnost propojit data s kontextem a reálnými potřebami značky dělá z PR odborníků skutečné strategické partnery. Více o tom, jak data mění přístup k PR a proč jsou klíčem ke kvalitní komunikaci, si můžete přečíst v jejím názorovém článku.

 

Sora 2 mění svět videa i rizika pro značky

Tadeáš Pepř, FleishmanHillard

Společnost OpenAI představila druhou generaci video generátoru Sora, který dokáže vytvářet fotorealistická krátká videa ve stylu sociálních sítí a vlastní platformu pro jejich sdílení. Novinka kromě nadšení nese i rizika. Deepfaky jsou stále realističtější a jejich odhalování je složitější, což zvyšuje tlak na značky i jednotlivce, aby chránili svou reputaci a byli připraveni reagovat na možné zneužití. Upozorňuje na to náš kolega Tadeáš Pepř ve svém článku.

 

Kdo je kde

Změna ve vedení komunikace Škoda Auto

Po více než 25 letech ve společnosti Škoda Auto odchází Tomáš Kotera. Na pozici vedoucího komunikace podniku se vrací Jozef Baláž, který v automobilce působil už v letech 2011–2017. Zodpovídat bude za korporátní témata a řízení komunikace značky v době její globální transformace.

Nový marketingový ředitel Euromedia Group

Od září řídí marketing společnosti Euromedia Group Jan Stanko. Zodpovídá za komunikaci všech nakladatelských značek skupiny včetně Luxoru, Knižního klubu či Odeonu. Do skupiny přichází z Výstaviště Praha, předtím vedl marketing T-Mobile a Slovak Telekom.

Karel Konečný vede marketing Mondelēz

Společnost Mondelēz International jmenovala nového marketingového ředitele pro Česko, Slovensko a Maďarsko. Stal se jím Karel Konečný, který přichází z pozice CMO ve skupině Renomia Group. Povede marketingové strategie značek Milka, Oreo či Opavia.

Kateřina Kroupová ve vedení České unie vydavatelů

Novou výkonnou manažerkou České unie vydavatelů (ČUV) se stala Kateřina Kroupová. Má za sebou působení v Economii a zkušenosti z mezinárodního řízení regionu střední Evropy. V ČUV se chce zaměřit na podporu čtenosti, legislativní otázky i roli AI v médiích.

Posila v regionálním obchodu VLM

Do týmu Vltava Labe Media nastoupil Jan Čekal, a to jako manažer rozvoje regionálního obchodu. Po téměř 18 letech odchází ze Seznam.cz, kde vedl regionální obchod. Ve VLM se zaměří na analýzu procesů v regionálních obchodních týmech, přinese konkrétní návrhy na jejich další rozvoj a bude zodpovědný za jejich uvedení do praxe.

 

Rebrandingy

Twistcafe Group se mění na Twist

Skupina Twistcafe Group prochází rebrandingem a nově vystupuje pod názvem Twist. Změna zahrnuje i novou vlastnickou strukturu a vedení. Novými spolumajiteli se stali Andrea Fenn a Daniel Ryška, kteří doplní zakladatele Radka Kleina. Nová vizuální identita a komunikační směr mají značku posunout k větší stabilitě a modernímu řízení. Rebranding byl představen během výroční akce, kde Twist uvedl i novou aplikaci pro partnery. Více zde.

Heffron mění design i komunikaci

Rum Heffron z portfolia Palírny U Zeleného stromu prošel kompletním redesignem a mění i svou komunikaci. Nové logo, etikety a barevnost v odstínech modré, krémové a zlaté mají podtrhnout kvalitu a příběh značky. Redesign doprovází nová televizní kampaň i produktové inovace. Cílem je posílit vnímání značky jako autentické, prémiové a blízké zákazníkům. Více zde.

  • Default image placeholder

    Marcel Bodnár vede tým Korporátní komunikace v pražské pobočce FleishmanHillard. Ve FleishmanHillard působí od roku 2014 a má celkem 20 let zkušeností v oblasti public relations, které nasbíral jak na straně agentur, tak v médiích. Specializuje na strategickou komunikaci a...

    Prohlédnout profil