Fandíme stejně: Integrovaná kampaň pro Fortunu ukazuje, že i lidé s ALS fandí se stejnou vášní
Ve FleishmanHillard jsme pro Fortunu připravili integrovanou kampaň Fandíme stejně. Kampaň vznikla na podporu spolku ALSA, jenž pomáhá pacientům s amyotrofickou laterální sklerózou (ALS). Jejím cílem je zvýšit povědomí o nemoci a zároveň získat prostředky na rozvoj péče o pacienty.

Fortuna – Fandíme Stejně
Cíl a kreativní koncept
Cílem kampaně je zvýšit povědomí o ALS a současně vybrat prostředky pro spolek ALSA, který se stará o zkvalitňování života pacientů i jejich rodin. ALSA hledá nové, větší a lépe dostupné prostory pro poskytování komplexní péče. Kampaň chce pomoct spolku vybrat dostatek financí na nové prostory i na zařízení pro pacienty na komunikaci očima.
Kampaň staví na jednoduchém, ale silném sdělení – radost ze sportu je univerzální. Mnoho pacientů s ALS jsou aktivní sportovní fanoušci, kteří kvůli nemoci nemohou své emoce projevit navenek. ALS postupně bere pohyb i hlas, ale nikdy nebere myšlenky, emoce a radost ze hry.
V hlavním TV spotu se objevuje Vladimír Mikuláš, bývalý masér české fotbalové reprezentace, který s ALS sám bojuje. Spot vznikl ve spolupráci s agenturou DDB a režisérem Jakubem Křenem. Vladimír je na stadionu zdánlivě netečný, ale jeho vnitřní hlas odhaluje skutečné emoce, které pacienti s ALS prožívají.
„Dostat zadání, jaké nám dala Fortuna, je snem každé agentury. Věnování října podpoře spolku ALSA nám umožnilo vytvořit kreativní integrovanou kampaň, která propojuje silný insight a hluboké pochopení fanoušků s ALS s integrovaným kanálovým přístupem. Vladimír je pro nás hrdinou i inspirací a do kampaně přináší autenticitu a lidský rozměr. Pokud Fandíme stejně navíc veřejnost inspiruje pomoci spolku ALSA, náš cíl bude naplněn.“
Marcel Bodnár, Associate Director FleishmanHillard.
Nasazení a kanály
Integrovaná kampaň je nasazena v televizi, tisku, online médiích, rozhlase i na sociálních sítích Fortuny a zapojených organizací a partnerských sportovních klubů. Vznikla také webová stránka FandímeStejně.cz, kde jsou dostupné informace o kampani, nemoci ALS, seznam zapojených zápasů a návod, jak přispět.
Fanoušci kampaň aktivuje přímo na stadionech prostřednictvím QR kódů. Podporují ji také influenceři (DeeThane, Selixinho) i ambasadoři (Kateřina Nekolná, Kateřina Pechová, Tomáš Ujfaluši, Jakub Děkan).
Do projektu se zapojili významní partneři: Fotbalová asociace ČR, Český hokej, Bílí Tygři Liberec, HC Sparta Praha, Motor České Budějovice, Bohemians Praha 1905, FC Baník Ostrava, SK Slavia Praha a ženská Fortuna liga. Každý z nich věnuje v říjnu jeden ze svých zápasů kampani Fandíme stejně. Součástí je také pozvání pacientů s ALS na dané zápasy, aby mohli atmosféru na stadionu zažít osobně.
Pacienti s ALS jsou na tyto zápasy osobně zváni, aby mohli atmosféru na stadionu zažít na vlastní kůži.
Background a širší CSR kontext
Fortuna spolupracuje se spolkem ALSA dlouhodobě – impulsem bylo už v roce 2019 náhodné setkání Vladimíra Mikuláše s ředitelem Fortuny. Nová kampaň je dalším krokem ve strategii, v níž Fortuna systematicky podporuje hendikepované a nemocné nejen v řadách sportovních fanoušků. Patří sem například i projekt Stadionový inspektor, který se zaměřuje na zlepšení podmínek pro handicapované fanoušky na stadionech.
„Díky kampani Fandíme stejně můžeme posunout naši podporu spolku ALSA na novou úroveň. K projektu se prakticky okamžitě připojili všichni naši partneři, kluby i jednotlivci, za což jim patří velký dík. Ještě větší poděkování ale náleží lidem v samotném spolku, kteří často nezištně odvádí skvělou a nenahraditelnou práci. Nové ALSA centrum, které dramaticky zvýší komfort a kvalitu služeb pro pacienty je cíl, o který musíme usilovat,“ říká Milan Raška, marketingový ředitel Fortuny.
Přehled kampaně
- Název kampaně: Fandíme stejně
 - Klient: Fortuna
 - Agentura: FleishmanHillard
 - Produkce: FleishmanHillard a DDB
 - Kanály: TV, online video, rozhlas, sociální sítě (Fortuna, kluby, ambasadoři), stadiony (QR kódy)
 - Nasazení: říjen 2025
 

Fortuna Fandíme Stejně – klíčový vizuál kampaně
- 
                    
                                                    Marcel Bodnár vede tým Korporátní komunikace v pražské pobočce FleishmanHillard. Ve FleishmanHillard působí od roku 2014 a má celkem 20 let zkušeností v oblasti public relations, které nasbíral jak na straně agentur, tak v médiích. Specializuje na strategickou komunikaci a...
 

