FH News: Jaro ve znamení nového byznysu, hokeje a etiky
Jaro jsme odstartovali začátkem spolupráce se dvěma novými značkami – INVESTIKA a E.ON. Potvrzujeme tak naši silnou pozici ve strategické komunikaci, financích i energetice. V dubnu proběhla konference APRA o etice v politické komunikaci za účasti současného českého prezidenta Petra Pavla a slovenské exprezidentky Zuzany Čaputové. Radek Maršík, náš Managing Partner a zároveň předseda výkonné rady APRA, na setkání představil nový Etický kodex politické komunikace. Vedle toho jsme s Fortunou spustili kampaň na podporu Českého hokeje a vyslali české hokejové reprezentanty na turnaj do Dánska s dvojitou porcí štěstěny – designovým skleněným amuletem slona rozbitým samotnými hokejisty na pověstné střepy štěstí. Sledujeme i personální změny v médiích, rekordní účast v soutěži Lemur a vývoj digitálních platforem – od inovací na YouTube po bezpečnostní opatření Googlu.
Naše práce
INVESTIKA a E.ON. Dvě silné značky, které nám svěřily své příběhy.
Začátek jara přinesl dva důležité milníky. Stali jsme se PR agenturou pro INVESTIKU a komunikačním partnerem pro E.ON. Obě značky spojuje silné postavení v jejich oborech i důraz na odpovědnou a strategickou komunikaci. Pro INVESTIKU, která spravuje prostředky více než 100 000 klientů, připravujeme novou fázi veřejné komunikace zaměřenou na přiblížení investic širší veřejnosti. Společně chceme posílit důvěru v dlouhodobé spoření a budovat její pozici jako názorového lídra ve světě financí.
E.ON je lídrem v oblasti moderní a udržitelné energetiky a naší rolí bude zastřešit jak strategické PR a mediální servis, tak podporu interní komunikace a veřejné debaty o budoucnosti energetiky. Důraz klademe na témata jako decentralizovaná a komunitní energetika, obnovitelné zdroje nebo elektromobilita.
Obě spolupráce jsou pro nás nejen důkazem důvěry významných hráčů, ale i potvrzením naší schopnosti propojit byznysové cíle klientů s efektivní, promyšlenou a lidsky srozumitelnou komunikací. Kliknutím na následující odkazy si přečtete více o naší nově vzniklé spolupráci jak s firmou INVESTIKA, tak E.ON.
Slon pro štěstí: když se české sklo potkává s hokejem
Fortuna, nový partner Českého hokeje, představila před startem letošního mistrovství světa v hokeji originální talisman – skleněného slona navrženého designérkou loňských medailí Kateřinou Handlovou ze sklárny Rückl. Artefakt, který odkazuje na slavné Nagano a osobní talisman Ivana Hlinky, byl vytvořen jako jediný originál v Desné a dokončen v Nižboru. Symbol štěstí má připomínat vítězství i víru v zopakování loňského úspěchu.
Aby slon hokejistům ještě znásobil štěstí, rozbili jej členové hokejového týmu v čele s trenérem před zraky novinářů na přípravném kempu. Do Dánska si tak vezou pověstné střepy zalité do amuletů ve formě hokejových puků, které jim, věříme, přinesou nad rámec poctivé přípravy i potřebný kousek hokejového štěstíčka. O zbytek z limitované série 100 puků soutěží během turnaje fanoušci.
Naše agentura má na starost kompletní realizaci stále probíhající kampaně – od produkce přes komunikaci a nákup médií až po domluvení spolupráce s influencery.
Více si můžete přečíst například ve článku deníku Metro.
Etika a odpovědnost v politické komunikaci: první krok správným směrem
Na konferenci „Jak neukrást volby“, pořádané APRA, vystoupili prezident Petr Pavel a exprezidentka Zuzana Čaputová. Oba zdůraznili, že etika má v politice své pevné místo – zejména v době dezinformací a nejistoty.
„Odmítám se smířit s tím, že cesta k úspěchu vede přes nenávist,“ prohlásil prezident Pavel. Zuzana Čaputová pak dodala: „Je důležité neztratit kompas, i když jdeme mlhou.“
Během programu byl představen návrh Etického kodexu politické komunikace, který za APRA uvedl její předseda a Managing Partner naší agentury Radek Maršík. Kodex nabízí jasná pravidla pro vedení férových kampaní a reaguje na výzvy jako AI nebo oslabování důvěry ve veřejné instituce.
„Potřebujeme jasnější mantinely – kodex je prvním krokem k tomu, aby volby zůstaly svátkem demokracie,“ uvedl Radek Maršík.
Více o konferenci najdete v reportáži na Marketing & Media a osobní reflexi Radka Maršíka si můžete přečíst na jeho LinkedIn.
Kdo je kde
Vendula Krejčová opouští Českou televizi
Vendula Krejčová na konci dubna ukončila svou činnost tiskové mluvčí České televize, a to na vlastní žádost. Funkce se ujala v listopadu 2023 a navázala tak na dlouholeté působení v ČT, kde pracovala od roku 1999. V minulosti moderovala například pořady Studio 6 nebo Objektiv, který zároveň dramaturgicky vedla.
Tereza Bíbová je novou šéfredaktorkou magazínu Czechdesign.cz
Online magazín Czechdesign slaví 20 let existence a do svého čela přivítal novou šéfredaktorku Terezu Bíbovou. Ta v redakci působí již pět let a v poslední době zastávala pozici zástupkyně šéfredaktorky. Nově plánuje rozšířit záběr obsahu směrem k laické veřejnosti a podpořit zájem o český design také prostřednictvím nových autorských sérií a podcastů. Pokud vás zajímá komunikace v oblasti umění, více o změnách v magazínu si můžete přečíst zde.
Simona Fischerová nově vede komunikaci CK Blue Style
Do pozice Head of PR and Communications a tiskové mluvčí cestovní kanceláře Blue Style nastoupila Simona Fischerová. Přináší s sebou více než desetileté zkušenosti z oblasti strategického PR a budování značek jak z agenturního, tak firemního prostředí. V minulosti působila například ve společnosti Sazka nebo CK Fischer, kde se rovněž věnovala komunikaci v oblasti cestovního ruchu.
Novinky ze světa médií
Rekordní zájem o Českou cenu za PR – Lemur. FleishmanHillard u toho nechybí
Letošní ročník soutěže Česká cena za PR – Lemur zaznamenal historicky nejvyšší počet přihlášek – celkem 350. Roste nejen počet agentur, ale zejména přímých zadavatelů – přihlásilo se téměř 30 firem a institucí včetně TV Nova či ČEZ. Nejvíce prací bylo přihlášeno v kategoriích Osvětové kampaně a Společenská odpovědnost. Významné zastoupení mají také obory jako zábava, kultura, neziskový sektor nebo zdravotnictví. Hodnocení probíhá v devíti porotách složených z 90 odborníků. APRA na konci května zveřejnila, kdo se umístil v užším výběru, přičemž výsledky budou oznámeny 18. června v divadle Nová Spirála.
Za FleishmanHillard máme v Lemurech hned několik želízek v ohni, stejně tak i ve Zlatém středníku. Držte nám palce, ať můžeme v červnu a září společně oslavit naše úspěšné klientské kampaně.
YouTube oslaví 20 let a přináší nový přehrávač s AI funkcemi
YouTube slaví 20 let a představí přepracovaný přehrávač s modernějším ovládáním a funkcemi jako rychlejší přehrávání nebo tvorba AI rozhlasových stanic pro uživatele služby Premium. Novinky budou dostupné napříč zařízeními a již se testují ve webové verzi, nicméně první uživatelské reakce jsou rozporuplné. Více zde
Kontroverzní návrh zákona vzbuzuje obavy o svobodu tisku
Návrh poslance Radka Vondráčka, který by kriminalizoval zveřejňování informací z přípravného řízení, kritizují novinářské organizace jako ohrožení schopnosti médií informovat veřejnost o politických nebo společensky důležitých kauzách. Upozorňují na absenci důvodové zprávy i nesoulad s evropskou legislativou. Více zde
Google díky umělé inteligenci zablokoval přes pět miliard reklam
Ve své výroční zprávě Google uvedl, že pomocí umělé inteligence odstranil více než pět miliard závadných reklam, zablokoval více než 39 milionů závadných inzertních účtů a přes 700 000 podvodných účtů šířících deepfake reklamy. Zavedl také širší ověřování identity inzerentů, které nyní funguje ve 200 zemích. Více zde
Více informací
-
INVESTIKA si za novou PR agenturu vybrala FleishmanHillard
April 23, 2025