FH News: Lemuři a Středníky, nový Jack&Coke nebo 30 let ROSSMANN na českém trhu

Konec června zakončily České ceny za PR: LEMUR. Gratulujeme všem vítězům. I my si jedno vítězství odnášíme, a to konkrétně společné s agenturami z OmnicomGroup. Byl oceněn projekt Fofrtaška 2.0 pro klienta Kaufland. Kompletní seznam oceněných naleznete zde. Velká očekávání máme i od soutěže Zlatý středník. Podle zveřejněných shortlistů jsme jednou z nejúspěšnějších agentur. Snad v září proměníme co nejvíce nominací. Držte nám palce!

Novinky z retailu

  • Po dlouhé rekonstrukci otevřel nový Máj Národní. Velmi bohatá je například gastronomická zóna, kde na podzim otevře první pobočku v České republice například oblíbený fastfood Five Guys. Nachází se zde další pobočka Popeyes nebo zdravý fastfood Dean&David.
  • Při příležitosti oslav Pride v Evropě spouští řetězec Primark kampaň, v níž oslavuje autentičnost a hrdost na to být sám sebou. Při tvorbě letošního sortimentu a kampaně spolupracoval řetězec se svou sítí LGBTQI+ kolegů.
  • Coca-Cola uvedla na trh svůj první ready-to-drink nápoj. Jedná se o Jack & Coke. Poté, co byl produkt představen v Mexiku, USA, Asii, Africe a vybraných zemích Evropy, přichází novinka i k nám. Ambasadorem drinku se stal Ondřej Sokol, který novinku představil i na launch eventu v rezidenci amerického velvyslance v Bubenči. Drink budeme kromě billboardů a u influencerů vídat třeba i během léta na hudebních festivalech.

Kdo je kde

  • Novým ředitelem divize Digitální služby ČT je od začátku července Marek Doležel, který doposud vykonával funkci výkonného ředitele pro nová média.
  • Marketing Knihobotu nově povede David Novák. Jeho cílem je posílení a etablování značky v Německu, aby se kategorie knih z druhé ruky stala silným hráčem na knižním trhu.

Kreativita

  • Na atletických reprezentantech jsme mohli vidět během evropského šampionátu nové dresy, ve kterých se objeví i na olympiádě. Český atletický svaz ve spolupráci s firmou Joma se při jejich výrobě inspiroval designem studentů UMPRUM.
  • Ve spolupráci s ilustrátorem Markem Kulhavýmvytvořila firma SodaStream ze starých přístrojů umělecké dílo. Celý projekt nesl název Šrotové a spočíval v tom, že lidé, kteří přinesli svůj starý přístroj k recyklaci, dostali 30 % slevu na nový. Během prvních tří týdnů se vybralo 1,5 tuny plastového odpadu. Z části bylo vytvořeno umělecké dílo a zbytek byl dán k recyklaci.
  • Síť drogerií ROSSMANN, která letos slaví 30 let na trhu, vůbec poprvé využila CGI reklamu. U příležitosti akce 1 + 1 na dekorativní kosmetiku nechal ROSSMANN vytvořit reklamu zobrazující obří lak na nehty vylévající se na chodník před prodejnou na Václavském náměstí. Z pohledu zásahu a lajků se kampaň stala jednou z nejúspěšnějších reklam v historii firmy. Na obří lak na nehty se můžete podívat zde.
  • S kreativním projektem přišla i Direct pojišťovna, která svou kampaň Uuuf nechala vytvořit za pomoci AI. S kampaní podporuje vylepšené cestovní pojištění, ve kterém je zahrnut i online lékař nebo pojištění ze zkažené dovolené.
  • ROSSMANN už nás jednou inovativní módní kolekcí překvapil. Jednalo se o oblečení na cvičení, které pečuje o pokožku jen tím, že ho člověk nosí. Nyní přišel u příležitosti oslav k 30 letům na trhu s další kolekcí, tentokrát šatů, které mění na slunci barvu. Díky působení UV záření šaty mění barvu z bílé na růžovou a symbolicky mají představovat vývoj společnosti ROSSMANN a inovace, které tento vývoj doprovázejí. Modely si můžete prohlédnout zde.
  • Plzeňský Prazdroj přišel s virtuální hrou – Uvař si jedno! Hra hráčům přibližuje celý proces výroby piva  – od semínka ječmene až po načepovaný půllitr. I přes to, že má pivovarnictví v České republice obrovskou tradici, málokdo zná celý proces výroby piva. Hra je zakončena vědomostním kvízem, ve kterém můžou hráči vyhrát karton piva.

Zdraví na prvním místě!

  • Globální farmaceutická firma Takeda spustila novou kampaň, v níž poukazuje na důležitost a nenahraditelnost krevní plazmy. Ve videu, které ke kampani vyšlo, hraje skutečný pacient, kterého doplňuje animovaný maskot plazmy. Ač má kampaň edukativní charakter, hrají v ní klíčovou roli především emoce, lidský příběh a zkušenosti konkrétního člověka.
  • Značka Desperados se spojila s nevládní organizací Konsent, se kterou se budou společně zasazovat o bezpečné zóny na letních festivalech. Například na Rock for People, Metronome nebo High Jump mohou návštěvníci v případě nepříjemného zážitku navštívit bezpečnou zónu se speciálně proškoleným týmem, který je připraven například v případě sexuálního obtěžování i zasáhnout. V síti #respektjesexy je momentálně zapojeno už 18 podniků a festivalů v České republice. Cílem je vědět, jak rozpoznat obtěžování a jak na něj reagovat.

Co je nového v médiích

  •  Vydavatelství Economia zefektivnilo své hospodaření, zúžilo nabídku, doplnilo svůj repertoár o videa a také se stěhuje. Po pěti ztrátových letech se vydavatelství dostává opět do zisku.
  • Pokud zákonodárci neschválí zvýšení koncesionářského poplatku ze 135 Kč na 150 Kč, Česká televize bude příští rok nucena propustit zhruba 350 zaměstnanců.

Levitující Porsche a finanční gramotnost

  • Na konci června se konal další ročník taneční soutěže Red Bull Dance Your Style. Letošní ročník svou návštěvností předčil veškerá očekávání. Akci navštívilo 3 500 lidí. Ti společně rozhodli o nejlepším tanečníkovi ze 16 účastníků reprezentujících streetové styly z celé České republiky. Atmosféru akce ještě dotvořilo levitující nové Porsche Taycan. Více o akci si můžete přečíst zde.
  • Garanční systém finančního trhu spustil kampaň s názvem Jak to teda je, která má podpořit finanční gramotnost mezi seniory a mladými lidmi. Kampaň staví na tom, že odlišnost generací není překážkou, ale naopak příležitostí, jak se navzájem obohatit. Kampaň chce všem generacím dát základní vodítka a přehledné informace, aby se ve finančním světě lépe orientovaly. Tvářemi sedmi videospotů je babička Vlasta a vnuk Vašek.