FH News: Throwback na OmniConnect a další novinky
Kromě dalších novinek bychom se s vámi chtěli podělit o highlighty z konference OmniConnect. Její druhý ročník s tématem Attention Planning jsme uspořádali se sesterskými agenturami z OmnicomGroup. Report celé konference si můžete projít také zde.
Throwback na OmniConnect 2024
- Konference, které se účastnilo přibližně 250 hostů, moderovalo duo Lenka Do a Dimitri Zenin. Program odstartovala krátká debata Luďka Hatoně, Jana Faflíka a Radka Maršíka, kteří se shodli na tom, že metriky technického zobrazení nebo zhlédnutí již nejsou dostačující a fakt, že je reklama nebo kampaň viditelná, ještě neznamená, že někdo jejímu obsahu věnuje reálnou pozornost.
- Dopolední program byl věnován zahraničním spíkrům. První přednáška patřila Karen Nielson-Field, která představila hlavní myšlenky své nové knihy The Attention Economy: A Category Blueprint.
- Následovala prezentace Attention. So what? od našeho kolegy Nicka Andrewse z londýnské pobočky FleishmanHillard. Nick se nad pozorností zamyslel v souvislosti s firemní reputací. Nadhodil myšlenku, že přílišná a nevyžádaná pozornost vůči firmě, například v souvislosti s mediálním či společenským přešlapem, dokáže velmi snadno poškodit či zcela zlikvidovat dlouhodobě budovanou reputaci.
- Jako poslední v tomto bloku vystoupila Susie Walker, která v rámci své prezentace The Power to Move, účastníkům ukázala několik inspirativních kampaní. Je zastánkyní toho názoru, že právě kreativita přitahuje pozornost publika nejvíce.
- Po obědové pauze následoval blok panelových diskuzí. V těch jsme se například dozvěděli, že pozornost je velmi draze získávanou hodnotou, a jak důležitou roli hraje v tvorbě kampaní plánování včetně aplikace Attention Planning. Klára Palmer z DDB se svěřila s myšlenkou, že firmy či agentury nemohou po lidech chtít pozornost v okamžiku, kdy samy nevěnují čas a úsilí získání informací o cílových skupinách a snaze poskytovat relevantní obsah.
- Prostor zbyl také na vybrané případové studie. Značka McDonald’s ČR se podělila o výsledky své kampaně připravené k sýrové sezoně a Kooperativa se pochlubila s kampaní pro životní pojištění FLEXI.
- Několik klientských projektů zahrnul do své přednášky i náš kolega Marcel Bodnár. Poukázal na důležitý aspekt práce PR manažerů, kteří kromě získávání pozornosti cílových skupin a klientů mnohdy musí umět získat pozornost také novinářů nebo politiků.
Píšeme do médií
- Nad tím, jak dnes funguje AI v médiích, a že technologie stále nedokáže nahradit lidskou práci na úkor kvality obsahu, se v článku pro MediaGuru rozepsal náš kolega Tadeáš Pepř. Věří, že generativní AI nástroje velmi pravděpodobně v nejbližších letech zatím nevytlačí klasickou autorskou práci nebo publicistiku. Určitě ale budou představovat dobrý nástroj pro optimalizaci a zjednodušení rutinních procesů. Celý článek najdete zde.
Lemur a další novinky
- Vyhlášení České ceny za PR – Lemur se blíží. APRA letos přijala 324 přihlášek s celkem 161 projekty. Největší počet přihlášených projektů bylo stejně jako loni do kategorie Společenská odpovědnost. Vyhlášení vítězů se bude konat 20. června v DOXu. Více o nominacích a projektu se dozvíte zde.
- Investiční platforma Portu se opětovně spojila s influencerem Kovym, se kterým spolupracovala již v roce 2021 a 2022. Ten se snaží přiblížit téma důchodu mladší generaci. Navazuje tím na spuštění dlouhodobého investičního produktu (DIP), což je režim investování na důchod.
- Výsledky streamovací platformy Netflix za první čtvrtletí překonaly odhady. Celosvětově činí počet předplatitelů téměř 270 milonů. Od ledna do konce března přibylo 9,3 milionu předplatitelů. Největší podíl předplatitelů je v Evropě, na Blízkém východě a v Africe. Následují Spojené státy americké, Kanada a Latinská Amerika. Nejmenší podíl tvoří Asie, Austrálie a Tichomoří.
- Instagram už řadu let vydělává na reklamách více než YouTube. Důvodem může být i to, že platforma YouTube se poctivě dělí o výdělek s tvůrci, konkrétně o 55 % reklamních příjmů. Instagram se momentálně dělí o stejný podíl v rámci programu Reels Play Bonus pro tvůrce s více než 10 000 sledujícími. Ale 55 % podíl je ale pouze maximální možná výše, kterou může ovlivnit například engagement videa. O příjmy reklam z hlavního feedu a stories se Instagram o žádný podíl s tvůrci nedělí.
- Oblíbený youtuber Martin Mikyska alias Mikýř, jehož popularita ještě více stoupla jeho účastí v reality show Survivor, bude mít svůj vlastní pořad. První díl Mikýřovy hysteorie českých dějin uvedla Prima Cool 6. května. Humorným způsobem, jak má Mikýř ve zvyku, si klade za cíl vzdělat český národ.
- Česká televize odstoupila od některých projektů, které byly ve fázi přípravy. Jedná se o satirický seriál Parlament nebo seriál Pacient SH. Důvodem je podle generálního ředitele ČT Jana Součka „složitá rozpočtová situace“ veřejnoprávní instituce.
Kampaně, které inspirují
- Sázková společnost Fortuna pokračuje ve svém konceptu „Fortuna ti přeje“. S blížícími se sportovními událostmi spouští společnost kampaň, ve které využívá oživlé symboly, talismany a slovo štěstěna, což je překlad názvu firmy – Fortuna z latiny.
- S nápaditou kampaní Svět za zipem přišla značka školních batohů Topgal. Vizuály a reklamní spoty zobrazují rozepnuté batohy, které skrývají nejrůznější světy, příběhy, záliby a tajemství.
- „To za nás nebylo“ je název fiktivní komedie, která je součástí kampaně na podporu duševního zdraví. Kampaň cílí na rodiče, kteří bagatelizují duševní zdraví svých dětí. Její součástí je právě i fiktivní trailer na neexistující film. Za projektem stojí Vzdělávací institut pro Moravu s podporou Jihomoravského kraje. Více o projektu naleznete zde.
- Projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu Světluška využil ve své nové kampani speciální formu 3D venkovní reklamy. Jedná se v tomto případě i o první charitativní projekt na poli 3D OOH reklamy. Anamorfní spot umí ze statického obsahu nebo 2D spotu vytvořit trojrozměrnou reklamu, a to za zlomek ceny.
- Český paralympijský tým připravil k letošním hrám v Paříži kampaň „Stejní, ale jiní!“. Cílem je ukázat, že paralympionici mají stejné sportovní nasazení i náročný trénink jako zdraví sportovci. Narozdíl od nich mají ale ve sportovním výkonu více překážek. „Držíme se hesla Sport je jenom jeden, vždyť parasport přináší úplně stejné emoce, bez rozdílu,“ komentuje kampaň Zbyněk Sýkora, předseda Českého paralympijského výboru.
AI opět v hlavní roli
- Výzkumná agentura Ipsos uzavřela partnerství s Českou asociací umělé inteligence. Cílem této kooperace je posílení odborné synergie v oblasti edukace o využití AI na českém trhu.
- Komunikačním agenturám přerůstají přes hlavu předplatná. V loňském roce využívaly marketingové, komunikační nebo PR agentury průměrně 7,1 předplatného, zatímco například v roce 2021 to bylo jen 4,5. Za tímto zvýšením dost pravděpodobně stojí především AI nástroje.
Více informací
-
INVESTIKA si za novou PR agenturu vybrala FleishmanHillard
April 23, 2025
-
Omniconnect 2025: Kouzlo emocí v marketingu
April 10, 2025