FH News: Throwback na OmniConnect a další novinky

KromÄ› dalších novinek bychom se s vámi chtÄ›li podÄ›lit o highlighty z konference OmniConnect. Její druhý ročník s tématem Attention Planning jsme uspoÅ™ádali se sesterskými agenturami z OmnicomGroup. Report celé konference si můžete projít také zde.

Throwback na OmniConnect 2024

  • Konference, které se účastnilo pÅ™ibližnÄ› 250 hostů, moderovalo duo Lenka Do a Dimitri Zenin. Program odstartovala krátká debata Luďka HatonÄ›, Jana Faflíka a Radka Maršíka, kteÅ™í se shodli na tom, že metriky technického zobrazení nebo zhlédnutí již nejsou dostačující a fakt, že je reklama nebo kampaň viditelná, ještÄ› neznamená, že nÄ›kdo jejímu obsahu vÄ›nuje reálnou pozornost.
  • Dopolední program byl vÄ›nován zahraničním spíkrům. První pÅ™ednáška patÅ™ila Karen Nielson-Field, která pÅ™edstavila hlavní myšlenky své nové knihy The Attention Economy: A Category Blueprint.
  • Následovala prezentace Attention. So what? od našeho kolegy Nicka Andrewse z londýnské pobočky FleishmanHillard. Nick se nad pozorností zamyslel v souvislosti s firemní reputací. Nadhodil myšlenku, že pÅ™ílišná a nevyžádaná pozornost vůči firmÄ›, napÅ™íklad v souvislosti s mediálním či společenským pÅ™ešlapem, dokáže velmi snadno poškodit či zcela zlikvidovat dlouhodobÄ› budovanou reputaci.
  • Jako poslední v tomto bloku vystoupila Susie Walker, která v rámci své prezentace The Power to Move, účastníkům ukázala nÄ›kolik inspirativních kampaní. Je zastánkyní toho názoru, že právÄ› kreativita pÅ™itahuje pozornost publika nejvíce.
  • Po obÄ›dové pauze následoval blok panelových diskuzí. V tÄ›ch jsme se napÅ™íklad dozvÄ›dÄ›li, že pozornost je velmi draze získávanou hodnotou, a jak důležitou roli hraje v tvorbÄ› kampaní plánování včetnÄ› aplikace Attention PlanningKlára Palmer z DDB se svěřila s myšlenkou, že firmy či agentury nemohou po lidech chtít pozornost v okamžiku, kdy samy nevÄ›nují čas a úsilí získání informací o cílových skupinách a snaze poskytovat relevantní obsah.
  • Prostor zbyl také na vybrané pÅ™ípadové studie. Značka McDonald’s ÄŒR se podÄ›lila o výsledky své kampanÄ› pÅ™ipravené k sýrové sezonÄ› a Kooperativa se pochlubila s kampaní pro životní pojištÄ›ní FLEXI.
  • NÄ›kolik klientských projektů zahrnul do své pÅ™ednášky i náš kolega Marcel Bodnár. Poukázal na důležitý aspekt práce PR manažerů, kteÅ™í kromÄ› získávání pozornosti cílových skupin a klientů mnohdy musí umÄ›t získat pozornost také novinářů nebo politiků.

Píšeme do médií

  • Nad tím, jak dnes funguje AI v médiích, a že technologie stále nedokáže nahradit lidskou práci na úkor kvality obsahu, se v článku pro MediaGuru rozepsal náš kolega Tadeáš PepÅ™. Věří, že generativní AI nástroje velmi pravdÄ›podobnÄ› v nejbližších letech zatím nevytlačí klasickou autorskou práci nebo publicistiku. UrčitÄ› ale budou pÅ™edstavovat dobrý nástroj pro optimalizaci a zjednodušení rutinních procesů. Celý článek najdete zde.

 Lemur a další novinky

  • Vyhlášení ÄŒeské ceny za PR – Lemur se blíží. APRA letos pÅ™ijala 324 pÅ™ihlášek s celkem 161 projekty. NejvÄ›tší počet pÅ™ihlášených projektů bylo stejnÄ› jako loni do kategorie Společenská odpovÄ›dnost. Vyhlášení vítÄ›zů se bude konat 20. června v DOXu. Více o nominacích a projektu se dozvíte zde.
  • Investiční platforma Portu se opÄ›tovnÄ› spojila s influencerem Kovym, se kterým spolupracovala již v roce 2021 a 2022. Ten se snaží pÅ™iblížit téma důchodu mladší generaci. Navazuje tím na spuštÄ›ní dlouhodobého investičního produktu (DIP), což je režim investování na důchod.
  • Výsledky streamovací platformy Netflix za první čtvrtletí pÅ™ekonaly odhady. CelosvÄ›tovÄ› činí počet pÅ™edplatitelů téměř 270 milonů. Od ledna do konce bÅ™ezna pÅ™ibylo 9,3 milionu pÅ™edplatitelů. NejvÄ›tší podíl pÅ™edplatitelů je v EvropÄ›, na Blízkém východÄ› a v Africe. Následují Spojené státy americkéKanada a Latinská Amerika. Nejmenší podíl tvoÅ™í Asie, Austrálie a TichomoÅ™í.
  • Instagram už Å™adu let vydÄ›lává na reklamách více než YouTube. Důvodem může být i to, že platforma YouTube se poctivÄ› dÄ›lí o výdÄ›lek s tvůrci, konkrétnÄ› o 55 % reklamních pÅ™íjmů. Instagram se momentálnÄ› dÄ›lí o stejný podíl v rámci programu Reels Play Bonus pro tvůrce s více než 10 000 sledujícími. Ale 55 % podíl je ale pouze maximální možná výše, kterou může ovlivnit napÅ™íklad engagement videa. O pÅ™íjmy reklam z hlavního feedu a stories se Instagram o žádný podíl s tvůrci nedÄ›lí.
  • Oblíbený youtuber Martin Mikyska alias MikýÅ™, jehož popularita ještÄ› více stoupla jeho účastí v reality show Survivor, bude mít svůj vlastní poÅ™ad. První díl MikýÅ™ovy hysteorie českých dÄ›jin uvedla Prima Cool 6. kvÄ›tna. Humorným způsobem, jak má MikýÅ™ ve zvyku, si klade za cíl vzdÄ›lat český národ.
  • ÄŒeská televize odstoupila od nÄ›kterých projektů, které byly ve fázi pÅ™ípravy. Jedná se o satirický seriál Parlament nebo seriál Pacient SH. Důvodem je podle generálního Å™editele ÄŒT Jana Součka „složitá rozpočtová situace“ veÅ™ejnoprávní instituce.

KampanÄ›, které inspirují

  • Sázková společnost Fortuna pokračuje ve svém konceptu „Fortuna ti pÅ™eje“. S blížícími se sportovními událostmi spouští společnost kampaň, ve které využívá oživlé symboly, talismany a slovo štÄ›stÄ›na, což je pÅ™eklad názvu firmy – Fortuna z latiny.

  • S nápaditou kampaní SvÄ›t za zipem pÅ™išla značka školních batohů Topgal. Vizuály a reklamní spoty zobrazují rozepnuté batohy, které skrývají nejrůznÄ›jší svÄ›ty, pÅ™íbÄ›hy, záliby a tajemství.
  • „To za nás nebylo“  je název fiktivní komedie, která je součástí kampanÄ› na podporu duševního zdraví. Kampaň cílí na rodiče, kteÅ™í bagatelizují duševní zdraví svých dÄ›tí. Její součástí je právÄ› i fiktivní trailer na neexistující film. Za projektem stojí VzdÄ›lávací institut pro Moravu s podporou Jihomoravského kraje. Více o projektu naleznete zde.

  • Projekt Nadačního fondu ÄŒeského rozhlasu SvÄ›tluška využil ve své nové kampani speciální formu 3D venkovní reklamy. Jedná se v tomto pÅ™ípadÄ› i o první charitativní projekt na poli 3D OOH reklamy. Anamorfní spot umí ze statického obsahu nebo 2D spotu vytvoÅ™it trojrozmÄ›rnou reklamu, a to za zlomek ceny.
  • ÄŒeský paralympijský tým pÅ™ipravil k letošním hrám v PaÅ™íži kampaň „Stejní, ale jiní!“. Cílem je ukázat, že paralympionici mají stejné sportovní nasazení i náročný trénink jako zdraví sportovci. Narozdíl od nich mají ale ve sportovním výkonu více pÅ™ekážek. „Držíme se hesla Sport je jenom jeden, vždyÅ¥ parasport pÅ™ináší úplnÄ› stejné emoce, bez rozdílu,“ komentuje kampaň ZbynÄ›k Sýkora, pÅ™edseda ÄŒeského paralympijského výboru.

AI opÄ›t v hlavní roli

  • Výzkumná agentura Ipsos uzavÅ™ela partnerství s ÄŒeskou asociací umÄ›lé inteligence. Cílem této kooperace je posílení odborné synergie v oblasti edukace o využití AI na českém trhu.
  • Komunikačním agenturám pÅ™erůstají pÅ™es hlavu pÅ™edplatná. V loňském roce využívaly marketingové, komunikační nebo PR agentury průmÄ›rnÄ› 7,1 pÅ™edplatného, zatímco napÅ™íklad v roce 2021 to bylo jen 4,5. Za tímto zvýšením dost pravdÄ›podobnÄ› stojí pÅ™edevším AI nástroje.