FH News: Throwback na OmniConnect a další novinky
KromÄ dalších novinek bychom se s vámi chtÄli podÄlit o highlighty z konference OmniConnect. Její druhý roÄník s tématem Attention Planning jsme uspoÅádali se sesterskými agenturami z OmnicomGroup. Report celé konference si můžete projít také zde.
Throwback na OmniConnect 2024
- Konference, které se úÄastnilo pÅibližnÄ 250 hostů, moderovalo duo Lenka Do a Dimitri Zenin. Program odstartovala krátká debata LuÄka HatonÄ, Jana Faflíka a Radka Maršíka, kteÅí se shodli na tom, že metriky technického zobrazení nebo zhlédnutí již nejsou dostaÄující a fakt, že je reklama nebo kampaÅ viditelná, ještÄ neznamená, že nÄkdo jejímu obsahu vÄnuje reálnou pozornost.
- Dopolední program byl vÄnován zahraniÄním spíkrům. První pÅednáška patÅila Karen Nielson-Field, která pÅedstavila hlavní myšlenky své nové knihy The Attention Economy: A Category Blueprint.
- Následovala prezentace Attention. So what? od našeho kolegy Nicka Andrewse z londýnské poboÄky FleishmanHillard. Nick se nad pozorností zamyslel v souvislosti s firemní reputací. Nadhodil myšlenku, že pÅílišná a nevyžádaná pozornost vůÄi firmÄ, napÅíklad v souvislosti s mediálním Äi spoleÄenským pÅešlapem, dokáže velmi snadno poškodit Äi zcela zlikvidovat dlouhodobÄ budovanou reputaci.
- Jako poslední v tomto bloku vystoupila Susie Walker, která v rámci své prezentace The Power to Move, úÄastníkům ukázala nÄkolik inspirativních kampaní. Je zastánkyní toho názoru, že právÄ kreativita pÅitahuje pozornost publika nejvíce.
- Po obÄdové pauze následoval blok panelových diskuzí. V tÄch jsme se napÅíklad dozvÄdÄli, že pozornost je velmi draze získávanou hodnotou, a jak důležitou roli hraje v tvorbÄ kampaní plánování vÄetnÄ aplikace Attention Planning. Klára Palmer z DDB se svÄÅila s myšlenkou, že firmy Äi agentury nemohou po lidech chtít pozornost v okamžiku, kdy samy nevÄnují Äas a úsilí získání informací o cílových skupinách a snaze poskytovat relevantní obsah.
- Prostor zbyl také na vybrané pÅípadové studie. ZnaÄka McDonald’s ÄR se podÄlila o výsledky své kampanÄ pÅipravené k sýrové sezonÄ a Kooperativa se pochlubila s kampaní pro životní pojištÄní FLEXI.
- NÄkolik klientských projektů zahrnul do své pÅednášky i náš kolega Marcel Bodnár. Poukázal na důležitý aspekt práce PR manažerů, kteÅí kromÄ získávání pozornosti cílových skupin a klientů mnohdy musí umÄt získat pozornost také novináÅů nebo politiků.
Píšeme do médií
- Nad tím, jak dnes funguje AI v médiích, a že technologie stále nedokáže nahradit lidskou práci na úkor kvality obsahu, se v Älánku pro MediaGuru rozepsal náš kolega Tadeáš PepÅ. VÄÅí, že generativní AI nástroje velmi pravdÄpodobnÄ v nejbližších letech zatím nevytlaÄí klasickou autorskou práci nebo publicistiku. UrÄitÄ ale budou pÅedstavovat dobrý nástroj pro optimalizaci a zjednodušení rutinních procesů. Celý Älánek najdete zde.
Lemur a další novinky
- Vyhlášení Äeské ceny za PR – Lemur se blíží. APRA letos pÅijala 324 pÅihlášek s celkem 161 projekty. NejvÄtší poÄet pÅihlášených projektů bylo stejnÄ jako loni do kategorie SpoleÄenská odpovÄdnost. Vyhlášení vítÄzů se bude konat 20. Äervna v DOXu. Více o nominacích a projektu se dozvíte zde.
- InvestiÄní platforma Portu se opÄtovnÄ spojila s influencerem Kovym, se kterým spolupracovala již v roce 2021 a 2022. Ten se snaží pÅiblížit téma důchodu mladší generaci. Navazuje tím na spuštÄní dlouhodobého investiÄního produktu (DIP), což je režim investování na důchod.
- Výsledky streamovací platformy Netflix za první Ätvrtletí pÅekonaly odhady. CelosvÄtovÄ Äiní poÄet pÅedplatitelů témÄÅ 270 milonů. Od ledna do konce bÅezna pÅibylo 9,3 milionu pÅedplatitelů. NejvÄtší podíl pÅedplatitelů je v EvropÄ, na Blízkém východÄ a v Africe. Následují Spojené státy americké, Kanada a Latinská Amerika. Nejmenší podíl tvoÅí Asie, Austrálie a TichomoÅí.
- Instagram už Åadu let vydÄlává na reklamách více než YouTube. Důvodem může být i to, že platforma YouTube se poctivÄ dÄlí o výdÄlek s tvůrci, konkrétnÄ o 55 % reklamních pÅíjmů. Instagram se momentálnÄ dÄlí o stejný podíl v rámci programu Reels Play Bonus pro tvůrce s více než 10 000 sledujícími. Ale 55 % podíl je ale pouze maximální možná výše, kterou může ovlivnit napÅíklad engagement videa. O pÅíjmy reklam z hlavního feedu a stories se Instagram o žádný podíl s tvůrci nedÄlí.
- Oblíbený youtuber Martin Mikyska alias MikýÅ, jehož popularita ještÄ více stoupla jeho úÄastí v reality show Survivor, bude mít svůj vlastní poÅad. První díl MikýÅovy hysteorie Äeských dÄjin uvedla Prima Cool 6. kvÄtna. Humorným způsobem, jak má MikýÅ ve zvyku, si klade za cíl vzdÄlat Äeský národ.
- Äeská televize odstoupila od nÄkterých projektů, které byly ve fázi pÅípravy. Jedná se o satirický seriál Parlament nebo seriál Pacient SH. Důvodem je podle generálního Åeditele ÄT Jana SouÄka „složitá rozpoÄtová situace“ veÅejnoprávní instituce.
KampanÄ, které inspirují
- Sázková spoleÄnost Fortuna pokraÄuje ve svém konceptu „Fortuna ti pÅeje“. S blížícími se sportovními událostmi spouští spoleÄnost kampaÅ, ve které využívá oživlé symboly, talismany a slovo štÄstÄna, což je pÅeklad názvu firmy – Fortuna z latiny.
- S nápaditou kampaní SvÄt za zipem pÅišla znaÄka školních batohů Topgal. Vizuály a reklamní spoty zobrazují rozepnuté batohy, které skrývají nejrůznÄjší svÄty, pÅíbÄhy, záliby a tajemství.
- „To za nás nebylo“ je název fiktivní komedie, která je souÄástí kampanÄ na podporu duševního zdraví. KampaÅ cílí na rodiÄe, kteÅí bagatelizují duševní zdraví svých dÄtí. Její souÄástí je právÄ i fiktivní trailer na neexistující film. Za projektem stojí VzdÄlávací institut pro Moravu s podporou Jihomoravského kraje. Více o projektu naleznete zde.
- Projekt NadaÄního fondu Äeského rozhlasu SvÄtluška využil ve své nové kampani speciální formu 3D venkovní reklamy. Jedná se v tomto pÅípadÄ i o první charitativní projekt na poli 3D OOH reklamy. Anamorfní spot umí ze statického obsahu nebo 2D spotu vytvoÅit trojrozmÄrnou reklamu, a to za zlomek ceny.
- Äeský paralympijský tým pÅipravil k letošním hrám v PaÅíži kampaÅ „Stejní, ale jiní!“. Cílem je ukázat, že paralympionici mají stejné sportovní nasazení i nároÄný trénink jako zdraví sportovci. Narozdíl od nich mají ale ve sportovním výkonu více pÅekážek. „Držíme se hesla Sport je jenom jeden, vždyÅ¥ parasport pÅináší úplnÄ stejné emoce, bez rozdílu,“ komentuje kampaÅ ZbynÄk Sýkora, pÅedseda Äeského paralympijského výboru.
AI opÄt v hlavní roli
- Výzkumná agentura Ipsos uzavÅela partnerství s Äeskou asociací umÄlé inteligence. Cílem této kooperace je posílení odborné synergie v oblasti edukace o využití AI na Äeském trhu.
- KomunikaÄním agenturám pÅerůstají pÅes hlavu pÅedplatná. V loÅském roce využívaly marketingové, komunikaÄní nebo PR agentury průmÄrnÄ 7,1 pÅedplatného, zatímco napÅíklad v roce 2021 to bylo jen 4,5. Za tímto zvýšením dost pravdÄpodobnÄ stojí pÅedevším AI nástroje.
Více informací
-
FH News: Zlatý středník a kampaně pro Kaufland a Linku bezpečí
October 2, 2024