FH News: CEO positioning, ohlédnutí za vánočními kampaněmi a personální novinky

Autenticita a důvěryhodnost jsou klíčové pro reputaci organizací. A průzkum Fleishman Hillard říká, že podle tří čtvrtiny respondentů v tom hraje klíčovou roli síla osobnosti lídra. Veřejnému obrazu těchto lídrů (CEO positioning) v institucích, firmách, ale například i ve zdravotnictví se věnujeme dlouhodobě. Pokud vás téma zajímá, dozvíte se více v článku na našem webu.

Kdo je kde?

  •  Jakub Želený, dosavadní moderátor Události na ČT oznámil zdravotní přestávku a na obrazovkách ho zatím neuvidíme. Moderování Událostí se zatím ujme Josef Kvasnička.
  • Ve vedení marketingového oddělení supermarketu Košík je nově Klára Tanzerová, v pozici nahrazuje Jana Vašíčka.

Zaměřeno na budoucnost

  • Z konference VŠKK vzešlo, že kreativní průmysl může přispět k většímu zájmu o důležitá témata, jako je udržitelnost. Toto téma okomentoval i Radek Maršík z FleishmanHillard a Pavel Galík z Omnicom Media Group, podle kterého je na trhu jen málo lidí, kteří se ESG věnují, a přitom je předpoklad, že po takových lidech bude stále větší poptávka. Více informací si můžete přečíst v tomto článku.
  • Zcela nový formát reklamy – reklamně-informační LED panely v tunelech pražského metra využily jako první značky ČSOB nebo Pilsner Urquell.
  • Podcastů není nikdy dost. Oblíbený moderátor Čestmír Strakatý na serveru CzechCrunch nově moderuje nový podcast Crunch, který se zaměřuje na moderní Česko.
  • Škoda Auto má nový firemní design ve svých dealerstvích. Postupně projde redesignem celkem 4 000 showroomů po celém světě. Podle Martina Jahna ze Škoda Auto odráží nová vizuální identita značky cestu do budoucnosti mobility a digitalizace, která tak bude pro zákazníky více hmatatelná.

Kampaně, které nás zaujaly

  • Projekt Zachraň jídlo ukazuje v nové kampani s názvem Život na talíři každodenní realitu lidí, kteří žijí v azylových domech a jejich talířů. Iniciativa také opět spouští veřejnou sbírku Obědovka, která má za cíl zachránit nevydané porce z jídelen a dostat je k těm, kteří je potřebují.
  • ČSOB se opět spojuje s  Policií České republiky. Ve společné preventivní kampani varují před nebezpečnými Volači a Klikači, které okrádají Česko a kterých v období Vánoc přibývá. Kyberpodvody a podvodníci mají každoročně v Česku na svědomí až stovky tisíc okradených lidí.
  • Systém zpětného odběru Pet lahví testuje kromě Lidlu a Kauflandu už i Rohlík. Svým zákazníkům nově umožňuje při převzetí nákupu odevzdat prázdné a nesešlapané petlahve rovnou kurýrům. Kurýři taktéž začnou svým zákazníkům nabízet speciální recyklační sáčky, určené přímo k tomuto systému.
  • Organizace In Iustitia upozorňuje ve své nové osvětové kampani na chybu v legislativě. Kampaň s názvem ,,Chyba v zákoně“ upozorňuje na nedostatečnou právní ochranu skupin lidí, kteří jsou ohroženi předsudečným násilím. Kampaň si klade za cíl novelizaci trestního zákoníku.

Vánoce, Vánoce přicházejí

  • Každoroční roadshow Vánočního kamionu Coca-Cola navštívila i Česko a Slovensko. Každá zastávka kamionu je spojená s doprovodným programem, vánočními trhy nebo rozsvícení vánočního stromku. Veškeré tržby z prodeje během roadshow daruje Coca-Cola Českému a Slovenskému červenému kříži.
  • Vodafone inspiruje ve své vánoční kampani lidi, aby si dovolili snít a svá přání sdíleli se svými nejbližšími. Za pomoci moderních technologií jejich přání vyšle ke hvězdám, na oběžnou dráhu.
  • Vánoční tématiku využila ve své kampani i nákupní platforma Allegro. Kampaň Domov s claimem ,,Dopřejte svým blízkým, co je pro ně nejdůležitější“ ukazuje na příběhu starého muže a jeho rodiny, co je na Vánocích to nejpodstatnější.

Od lidských práv k tanci

  • Festival Jeden svět prošel rebrandingem. Nová nadčasová vizuální identita doplnila nový název – Mezinárodní filmový festival o lidských právech Jeden svět. Další novinkou je zapojení snímků s žánrem fikce.
  • AirBank bude mít svou vlastní značku pro bezhotovostní platby nazvanou Cvak. Tato značka má rozšířit možnost bezhotovostního placení v Česku. Službu budou moci využít zákazníci i obchodníci s účty u všech bank na českém trhu.
  • Oblíbená show StarDance překonala svým finálovým večerem letošní rekord ve sledovanosti. Poprvé sledovalo živé vysílání přes 1,7 milionu diváků.
  • Český hokej se nově spojil s výživovou značkou Vilgain spadající pod e-shop Aktin. Vilgain se tímto stává oficiálním výživovým partnerem všech kategorií spadající pod národní tým ve všech fázích jejich přípravy.
  • Spotify každoročně přináší výroční přehledy nejstreamovanějších umělců, singlů, alb nebo podcastů. Čeští a slovenští umělci se ve statistikách umisťují stále výše, místní hudbu si letos pustilo o 37 % více uživatelů než v loňském roce. Velký úspěch zaznamenal Viktor Sheen se svým albem Planeta opic, který se dostal na deváté místo v žebříčku Spotify Global Debut Albums. Album Roadtrip od dua Viktor Sheen a Calin bylo letos dokonce nejstreamovanějším albem v Česku. Nejvíce času strávili čeští posluchači u poslechu podcastu Opravdové zločiny.
  • Onemocnění virem HIV je v Česku stále dost stigmatizováno. Bohužel tomu je tak i mezi zdravotním personálem a lékaři. GSK/ViiV Healtcare ve spolupráci s partnery pokračuje v kampani zaměřené na osvětu o tomto onemocnění. Odkazuje na stránku www.zivotshiv.cz, kde jsou odpovědi na nejčastější mýty, způsoby ochrany a další užitečné informace týkající se prevence, testování a dalších okolností onemocnění.