FH News: Kolik stojí boj s dezinformacemi, PR ceny, konference i personální novinky

Jaro je v plném proudu a v plném proudu jsou i novinky ve světe komunikace. Přehled zásadních událostí naleznete v našem pravidelném přehledu:

Personální změny

  • Po téměř třech letech odchází z vedení komunikace McDonald’s pro Česko a Slovensko Jitka Pajurková. Její nástupce ještě není znám.
  • Do Asociace komunikačních agentur vstoupila nově agentura DDB Prague. Její šéf Jan Faflík identifikuje nedostatek talentu a všeobecné vnímání reklamy jako dva zásadní problémy, kterým se chce v asociaci věnovat.
  • Na Slovensku a v Česku je nyní dostupná streamovací služba Canal+ od stejnojmenné francouzské společnosti, která se primárně zaměřuje na sportovní obsah. Viceprezidentem Canal+ pro Česko a Slovensko je Ladislav Řeháček.
  • Dvouměsíčník Finmag obměňuje redakci, do pozice šéfredaktorky přichází Irena Jirků, která dříve vedla redakci časopisů jako Marianne nebo Sanquis.
  • Marek Hornych, který dříve pracoval na produkt designu pro Komerční banku, přechází jako marketingový ředitel do týmu Letiště Praha. Na starosti bude mít i rozvoj zákaznické zkušenosti.
  • Zuzana Tylčerová přechází z pozice vedení centrálního a agenturního obchodu Vltava Labe Media na nově zřízenou pozici ředitelky pro vztahy s klíčovými klienty. V pozici vedení obchodu ji vystřídá Jitka Beranová.
  • Z čela zpravodajského webu Info.cz po sedmi letech odchází Michal Půr, důvodem pro jeho odchod je založení nové mediální firmy společně s Vladimírem Piskáčkem.
  • Na nově vytvořenou pozici manažerky pro komunikaci a strategické vztahy Českých radiokomunikací přichází Anna Tůmová, která doposud vedla marketingovou komunikaci.

Silné značky a rebranding

  • Po jedenácti letech se značka Dámejídlo.cz mění na Foodora, připojí se tak k dalším evropským zemím jako Finsko, Dánsko nebo Švédsko, které se pod značkou sjednotí. Jde o pokus o sjednocení uživatelské zkušenosti napříč Evropou mateřské firmy Delivery Hero SE. Stejnou tranzici pod značku Foodora čeká i Slovensko, Maďarsko nebo Rakousko.
  • National Geographic mění logo stejnojmenného televizního kanálu. Odteď bude hlavním logem jenom ikonický žlutý rám, který je spojován také s jejich magazínem. Změna přichází v roce, kdy byla National Geographic podle indexu Altmedia třetí nejlépe hodnocenou stanicí již třetí rok po sobě.
  • Britská značka Gordon’s, která je známá díky své dlouhodobé tradiční výrobě ginu, přichází na trh s nealkoholickou alternativou Gordon‘s Alcohol Free 0.0 %. Šéf marketingu Nicolas Wyckaert uvedl, že tak chtějí oslovit zákazníky, kteří preferují nealkoholické drinky, takzvané mocktails.
  • Korejský konglomerát LG se novou vizuální komunikací snaží oslovit mladé zákazníky, včetně generace Z. Zejména v digitálním prostředí bude logo LG dynamičtější a dokáže provést osm pohybů, včetně úsměvu. Novinkou budou i další odstíny červené, bílé a šedé, které doplní tradiční červené logo.
  • Zaměřeno na Česko
  • Dle údajů Brand Safety Academy, kterou pořádala Asociace komunikačních agentur společně s Fakultou sociálních věd Univerzity Karlovy, stojí boj s dezinformacemi ročně zhruba 78 miliard dolarů. Na tuzemském levelu se počet dezinformačních článků zdvojnásobil na více než 181 000, koreluje tak s nárůstem využívání sociálních sítí jakožto zdroje informací. Více o zásadách pro bezpečnost značky se můžete dočíst zde.
  • Tisková zpráva společnosti Seznam uvádí, že se počet hromadných e-mailů za posledních pět let zvýšil o 32 %. Klasická e-mailová komunikace ročně průměrně klesá, marketingovým sdělením se však dlouhodobě daří lépe. Díky přesnější detekci spamu a užívání služeb jako Ecomail.cz k rozesílání profesionálních hromadných e-mailů také klesá počet zahozených zpráv.
  • Autorský tým, který vedl Václav Moravec a Ladislav Dušek, sestavil publikaci Covid-19 Infodemie zaměřující se na fenomén infodemie. Infodemie neboli nadměrné množství pravdivých i dezinformačních sdělení o pandemii, je ve spojení s nízkou mediální gramotností problémem nejen v České republice, ale na celém světě. Kniha, která obsahuje sedm kapitol a také výkladový slovník zásadních pojmů, je již dostupná ve vydavatelství Academia a vybraných knihkupectvích.

Ocenění, žebříčky a výhry

  • První ročník konference OmniConnect je za námi. Pětice agentur PHD, Hearts&Science, OMD, DDB Prague a FleishmanHillard nabídla nejen přehled tuzemských kampaní skupiny Omnicom, ale také uvedla zahraniční speakery jako Les Binet nebo Mark Holden nebo Vijaya Varilly, kteří mluvili o online brandové reklamě nebo marketingové mentalitě v roce 2023. Více se můžete dočíst zde.
  • Soutěž LEMUR: Česká cena za PR zveřejnila shortlisty. Do finále postoupily 3 kampaně FleishmanHillard v celkem 5 kategoriích. Uspěly projekty pro ALSTOM, Kaufland a Lenovo. Slavnostní vyhlášení proběhne 15. června.
  • Komunikační soutěž Zlatý středník, kterou každoročně organizuje PR Klub, zaznamenala meziroční nárůst přihlášek o 15 %, z celého Česka a Slovenska jich tento rok dorazilo 659. Letošní ročník ohodnotí více než sto porotců v osmnácti různých porotách. Vyhlášení výherců se uskuteční v září tohoto roku.
  • Známe vizuál 57. ročníku mezinárodního filmového festivalu Karlovy Vary! Jakub Spurný a Aleš Najbrt ze Studia Najbrt tento rok vsadili na hravý, ale minimalistický vizuál, který vytváří experimentální hru a umožní kreativní variace pro statické i animované vizuály festivalu, který se letos uskuteční od 30. června do 8. července.
  • Minulý týden proběhla série konferencí o televizní reklamě Nextv od společnosti Dataxis. Mediálním partnerem obou konferencí (Nextv Ad Europe a Nextv Series Europe) se stala Asociace komerčních televizí, jejíž členové také vystoupili jako řečníci.
  • Evropský Analytics Summit již desátým rokem přinesl inovativní řešení a novinky Google Analytics, zejména v oblasti bezpečnosti dat, datového řízení nebo struktur pro efektivní užívání. Již tradičně se první den nesl v duchu workshopů a seminářů, druhý den byl vyhrazen řečníkům z technologických a digitálních agentur.