EY odhalilo očekávání českých automobilových zákazníků!

Globální poradenská společnost EY v polovině května ve spolupráci s agenturou FleishmanHillard uspořádala tiskovou konferenci na téma trendů a očekávání českých automobilových zákazníků při nákupu vozidel 2018.

Letošní třetí ročník unikátního lokálního průzkumu médiím například představil, že téměř třetina Čechů si dokáže představit koupit si své budoucí auto přes internet. Desetina Čechů by si před koupi zkusila virtuální jízdu a 64 % zvažuje pořízení elektromobilu.

Výsledky průzkumu EY představilo více než desítce novinářů duo Petr Knap, vedoucí partner pro automobilový sektor v regionu střední a jihovýchodní Evropy a Petra Kyjonková, manažerka oddělení podnikového poradenství se zaměřením na automobilový průmysl.

A jaké hlavní zjištění průzkum EY přinesl?

  • Pořízení vozu přes internet je u nás stále populárnější. V roce 2016 by si jej přes internet koupila pouze 16 % Čechů, ale v roce 2018 si 29 % z nich dokáže představit, že si své budoucí auto koupí přes internet
  • Desetina Čechů by uvítala 3D virtuální jízdu
  • Více než čtvrtina českých motoristů si je ochotna připlatit za propojení auta s internetem
  • 7 z 10 preferuje sdílení aut (carsharing) před klasickou autopůjčovnou
  • Téměř dvě třetiny Čechů má zájem o elektromobil. 38 % však odrazuje vysoká cena a 27 % krátký dojezd auta na jedno nabití

Více o trendech a očekávání českých automobilových zákazníků při nákupu vozidel se dozvíte zde.