Forum Media 2025 očima FleishmanHillard: Nabitý program, silná témata pro komunikaci a partnerská role.

Praha hostila v prostorách O2 universum jubilejní 25. ročník Forum Media – největší oborové akce pro komunikaci, marketing a média. Dorazilo více než 800 účastníků a program byl doslova nabitý. Probírala se témata od krizové komunikace přes AI až po politickou komunikaci a budoucnost médií.

Jako partner PR Summit Stage jsme byli u toho už potřetí v řadě, a letos opravdu ve velkém. Na akci dorazil náš dvanáctičlenný tým a také Marshall Manson, globální expert na krizovou komunikaci a CEO FleishmanHillard UK.

Tým FleishmanHillard na Forum Media 2025

Tým FleishmanHillard na Forum Media 2025

Forum Media nám přineslo nejen inspiraci, ale otvíralo pro obor komunikace zásadní témata. Například důraz na trend, kdy se PR se po dlouhé době vrací z role vykonavatele media relations do role strategického poradce. Jsme na to připraveni?

„Díky našim schopnostem a znalostem věřím, že ano. Budoucí lídři komunikace ale musí mít čtyři klíčové vlastnosti: zvědavost, empatii, odvahu a integritu. Bez nich se nejen nedostaneme do boardroomů, ale ani v nich nebudeme bráni vážně,“ shrnuje obsah několika přednášek náš vedoucí týmu pro korporátní komunikaci Marcel Bodnár.

Marshall Manson: Jak obstát v době na sebe se vršících krizí?

Marshall Manson na Forum Media 2025

Marshall Manson na Forum Media 2025

Návštěva Marshalla Mansona v Praze vyvrcholila jeho vystoupením na Forum Media. Zaujal tématem, které doslova nedá spát ředitelům firem – krizovou komunikací. Žijeme v době, kdy se krize vrší jedna přes druhou a (nejen) ředitelé firem se na ně rozhodně necítí připraveni.

Jak se tedy značky mohou připravit na nečekané situace a obstát v době, kdy se ztráta reputace může udát v řádu minut a přijít z míst, ze kterých to vůbec nečekáte. Připravenost není jen proces, ale způsob uvažování. Více podrobností najdete ve studii kolegů z Velké Británie „Leading in the Era of The Compounding Crisis“.

Ředitel naší pražské pobočky Radek Maršík v roli předsedy výkonné rady APRA zahajoval PR Summit Stage a vedl panel o politické komunikaci, což je téma, které rezonuje nejen v Česku, ale i na evropské scéně.

AI persony: Digitální sparring partneři pro náročné situace

Vedle toho jsme společně se Seesame, Guardian Garden a Striveonlabs představili AI persony. Digitální sparring partnery, kteří pomáhají s přípravou na náročné komunikační situace a díky kombinaci dat, charakteru a autentickému hlasu vytváří realistické podmínky, ve kterých si můžete natrénovat pohotové reakce. Jedná se o interaktivní ukázku, jak umělá inteligence pomáhá simulovat reakce cílových skupin a testovat komunikační scénáře. Návštěvníci si mohli vyzkoušet, jak AI mění strategii i kreativní přístup.

Ukázka technologie AI Persony

Ukázka technologie AI Persony

Co dalšího nás zaujalo?

Co dalšího jsme na letošním Forum Media viděli a zaujalo nás? Prezident Petr Pavel otevřel diskusi o roli médií v současné společnosti. Vhled Richarda Bagnalla a diskuze o smysluplném měření komunikace připomněla, že PR musí sledovat dopad, nikoli jen objem. „Pokud neplánujete, plánujete selhání. To platí pro každou kampaň,“ zaznělo jasně.

Darko Silajdžić zdůraznil, že značky musí aktivovat celospolečenská témata. Lidé dnes chtějí vidět nejen reklamu, ale život. Czaba Lukacs přinesl autentický příklad z Maďarska: nezávislá média přežijí jen tehdy, pokud budou chytřejší a kreativnější než neliberální režimy. Markus Krug, režisér seriálu Zrádci, ukázal, jak se v multimediálních strategiích propojuje televize, online platformy a sociální sítě.

Forum Media pro nás nebylo jen o účasti, ale o skutečném vlivu. Přinesli jsme témata, která hýbou komunikací, ukázali inovace a odcházíme s novými kontakty i inspirací. Byli jsme vidět, slyšet a aktivní. A hlavně jsme si potvrdili, že komunikace dnes není jen o obsahu, ale o odvaze, relevanci a technologiích, které přinášejí výsledky.

  • Default image placeholder

    Marcel Bodnár vede tým Korporátní komunikace v pražské pobočce FleishmanHillard. Ve FleishmanHillard působí od roku 2014 a má celkem 20 let zkušeností v oblasti public relations, které nasbíral jak na straně agentur, tak v médiích. Specializuje na strategickou komunikaci a...

    Prohlédnout profil