FH News: Nové kampaně, personální změny v médiích a spor ČRo s komerčními rádii
Opět přinášíme spoustu zajímavých aktualit z naší práce a novinky z českého mediálního prostoru. Například v rámci kampaně „Poleno povoleno“ podporujeme ekologické vytápění dřevem a bojujeme proti dezinformacím. S vivo jsme zase pomáhali při globálním launchi nových smartphonů X200 – zajistili jsme účast 21 evropských novinářů na tiskové konferenci v Pekingu i návštěvu výrobního závodu v Šen-čenu. V sekci Kdo je kde se podíváme na změny ve vedení Seznam Zpráv, Čedoku i Týdne. Přinášíme také vhled do sporu mezi Českým rozhlasem a komerčními rádii o navýšení rozhlasového poplatku a několik zajímavých informací o rebrandingu českých značek.
Kdo je kde
- Po pěti měsících dochází ve vedení Seznam Zpráv ke změně. Jakub Unger, který se do role šéfredaktora vrátil letos v červnu, odchází ze své pozice. Jeho nástupcem bude Petr Šabata, který zároveň zůstává šéfredaktorem deníku Právo. Ungerův odchod podle vedení Seznamu nemá vliv na každodenní fungování redakce ani na její další směřování.
- Personální změny zasáhly i další významné české médium. Od října vede Jan Štoll časopis Týden, kam přechází přichází z vydavatelství A11, kde zastával pozici ředitele redakcí pro tištěná a online média. Štoll přichází do vedení s cílem přinášet čtenářům aktuální politická témata, sondy do politického dění a rozhovory s klíčovými osobnostmi.
- Novou manažerkou komunikace a tiskovou mluvčí v cestovní kanceláří Čedok se stala Klára Divíšková, která přichází z Letiště Praha, kde vedla tým externí komunikace. Jejím cílem bude posílit mediální obraz značky a rozvíjet společenskou odpovědnost společnosti. Kromě toho se do představenstva Čedoku nově připojila Edita Rendlová, která bude zodpovídat za prodej, marketing a komunikaci v Česku i na Slovensku. Rendlová působí v Čedoku již pět let, dosud jako ředitelka prodeje a marketingu.
Naše práce
FleishmanHillard v centru premiéry vivo X200
Tento podzim jsme měli jedinečnou příležitost podílet se na globálním launchi nejnovější řady smartphonů vivo X200 v čínském Pekingu. Pro klienta vivo totiž nezodpovídáme jen za komunikaci na českém trhu, ale máme roli i hubové agentury pro Evropu. V rámci této mezinárodní akce jsme hostili 21 předních novinářů z pěti evropských zemí, kteří se zúčastnili tiskové konference právě v Pekingu a exkluzivního press-tripu do výrobního závodu v Šen-čenu. Úzce jsme přitom spolupracovali s hongkongskou pobočkou FleishmanHillard, což nám umožnilo propojit evropské a asijské týmy pro maximální zefektivnění celého procesu.
Tisková konference proběhla v olympijské plavecké hale, kde vivo představilo své novinky včetně modelů X200 Pro, X200 a X200 Pro mini. Konference byla zaměřena na kvalitu fotoaparátů, inovace a moderní technologie, které mají zaujmout jak čínský, tak evropský trh. Hosté měli možnost testovat nové modely přímo na místě a zažít jejich inovativní funkce doslova na vlastní kůži. Už první hodiny po akci bylo jasné, že mediální ohlas celé akce a spokojenost novinářů jsou výsledky, za která se pražská pobočka FH rozhodně nemusí stydět.
Poleno povoleno: Podpora ekologického vytápění dřevem a boj proti dezinformacím
V říjnu jsme na tiskové konferenci představili nově vzniklou Asociaci pro ekologické vytápění dřevem (AEVD), která si klade za cíl podporovat ekologické a efektivní vytápění dřevem. Společně s asociací se zaměřujeme na osvětu a boj proti rozšířeným mýtům o vytápění. Z našeho výzkumu vyplynulo, že 20 % Čechů věří, že se chystá zákaz topení dřevem v krbech a kamnech, což je mylná interpretace zákazu kotlů 1. a 2. třídy, schváleného už v roce 2012.
Cílem AEVD je vytvořit informační protiváhu dezinformacím a edukovat veřejnost, že záleží nejen na tom, čím topíme a v čem topíme, ale také jak topíme. Asociaci jsme připravili kompletní vizuální identitu i klíčový vizuál kampaně „Poleno povoleno“. S kampaňovými vizuály se zákazníci potkají i přímo na prodejnách.
Více informací o kampani najdete zde.
Nová kampaň Philips OneBlade propojuje svět gamingu a holení
S agenturou Fuse se podílíme na kampani pro Philips OneBlade zaměřenou na gamingovou komunitu. Cílem je ukázat, že i hráči mohou mít styl, a prolomit stereotypy o „zanedbaném hráči“. Prostřednictvím kampaně „Dej si holení na easy!“ propojujeme svět holení a gamingu – na Twitchi i dalších platformách.
Ve spolupráci s influencery, jako jsou Agraelus, MGFitman, MichSako a Duklock, jsme vytvořili obsah, který zábavně představuje produkty OneBlade. Influencery jsme vybavili speciálními Loot boxy, obsahujícími například zelené „easy“ tlačítko, které během streamů spustí animaci se zvukovým efektem a brandingem „Easy“. Tímto interaktivním prvkem se diváci zapojí do soutěží o produkty a další dárky.
Na platformách, jako je YouTube a Instagram, se kampaň rozšiřuje o gameplaye, speciální pořady a akci v barber shopu, kde influencery oholí jejich fanoušci pod vedením ambasadora Davida Le. Naše kampaň tak baví, informuje a přibližuje produkty Philips OneBlade herní komunitě novým, interaktivním způsobem.
Celý článek si můžete přečíst na Mediaguru.
Český rozhlas vs. komerční rádia: Spor o navýšení rozhlasového poplatku nabírá na intenzitě
V českém mediálním prostoru probíhá napjatý střet mezi Českým rozhlasem a Asociací provozovatelů soukromého vysílání (APSV), která sdružuje velká komerční rádia jako Evropa 2, Frekvence 1, Rádio Impuls a další. Spor se točí kolem navýšení rozhlasového poplatku, který se nezvyšoval od roku 2005 a aktuálně se projednává v rámci mediální novely.
Soukromá rádia spustila kampaň „Dopisposlanci.cz“, prostřednictvím které vyzývají občany, aby poslancům a senátorům poslali e-maily s nesouhlasem k navýšení poplatku pro Český rozhlas. Zástupci komerčních stanic argumentují tím, že návrh zákona znevýhodňuje soukromý sektor a přenáší finanční zátěž na občany.
Na druhé straně generální ředitel Českého rozhlasu René Zavoral kritizuje kampaň APSV jako návrat „gangsterských praktik“ devadesátých let. Zavoral tvrdí, že soukromá rádia používají manipulativní metody a „berou posluchače jako rukojmí“ svých obchodních zájmů. Podle něj se komerční stanice odmítají modernizovat a digitalizovat, čímž brzdí rozvoj mediálního trhu. Navýšení poplatku o 10 Kč měsíčně vidí jako nutný krok k zachování kvality a nezávislosti veřejnoprávního vysílání, protože jeho hodnota se za posledních 20 let kvůli inflaci smrskla na polovinu. Zároveň ČRo spustil informační kampaň na webu platito.rozhlas.cz, kde zdůrazňuje svou nezávislost a hodnotu veřejné služby.
Více informací najdete v článcích na Mediaguru – přečtěte si podrobnosti zde a zde.
Dobročinné projekty
Kulatý stůl o cystické fibróze: Jak zlepšit léčbu vzácných onemocnění?
O stavu péče a financování celkem pěti center pro léčbu cystické fibrózy v Česku se konal kulatý stůl v prostorách Residence velvyslance USA. Jsme rádi, že jsme za FleishmanHillard mohli přispět k tomu, aby se odborníci z řad Ministerstva zdravotnictví, zdravotních pojišťoven, lékařů i pacientských organizací mohli potkat a prodiskutovat, jak zlepšit péči o pacienty s tímto vzácným onemocněním.
Péče o pacienty s cystickou fibrózou je výkladní skříní léčby vzácných onemocnění v Česku. Cest k jejímu zlepšení je však stále mnoho. Jako celé české zdravotnictví trápí specializovaná pracoviště například nedostatek personálu. K efektivní léčbě pacientů je potřeba tzv. multidisciplinární tým složený z expertů například z řad pneumologů, mikrobiologů i klinických psychologů a sociálních pracovníků.
Novinky ve světě médií
Mediální agentura Médea v úpadku, čeká ji možné jednání o reorganizaci
Městský soud v Praze vyhlásil úpadek dříve největší mediální agentury Médea, který následoval po insolvenčním návrhu od společností Tiscali Media a Iron Mountain Česká republika. Agentura, kterou od loňského listopadu vlastní napůl Jan Čermák a její zakladatel Jaromír Soukup, nyní čelí dluhům přesahujícím 937 milionů korun.
Jan Čermák reagoval, že situace není překvapivá, a bude rozhodovat, zda se pokusí o reorganizaci firmy. Jaromír Soukup vyjádřil přesvědčení, že Médeu zachrání a zajistí její další fungování. Věřitelé mají nyní dva měsíce na přihlášení svých pohledávek a jejich přezkoumání je naplánováno na leden.
TikTok zlepšuje reklamy ve vyhledávání
Sociální síť TikTok aktualizovala své Search Ads, aby inzerentům umožnila přesnější cílení na uživatele, kteří aktivně vyhledávají obsah na platformě. Nově mohou značky vybírat konkrétní klíčová slova, což zlepšuje přesnost a efektivitu kampaní. Nová aktualizace značkám dává větší kontrolu nad tím, kde se jejich reklamy zobrazí, a umožňuje kombinovat Search Ads s In-Feed Ads, čímž zvyšuje míru konverze až o 20 %.
Rebrandingy
TipCars prošel kompletním rebrandingem, který zahrnuje nejen vizuální proměnu, ale i rozšíření nabídky na nové a skladové vozy. Nové logo s claimem „Klikni. Vyber. Jezdi.“ vytvořilo grafické studio Pixla Design. Symbol tří šipek reprezentuje automobilový průmysl, regionalitu a komunitu. Změnu doprovází kampaň, která zahrnuje televizi, tisk, online a outdoor.
Skupina Direct představila novou vizuální identitu vytvořenou Studiem Najbrt s cílem vizuálně sjednotit služby, které skupina poskytuje. Nové logo, inspirované mottem „Lehkost naplno“, symbolizuje jednoduchost a dynamiku. Design s motivem ptáka letícího vzhůru spojuje všechny aktivity Directu od pojišťovnictví až po investiční služby. Rebranding bude plně dokončen na jaře příštího roku.
Více informací
-
FH News: Zlatý středník a kampaně pro Kaufland a Linku bezpečí
October 2, 2024