FH News: Otevřeli jsme nejmodernější Kaufland, chystáme Omniconnect – a to není vše!

Svět médií, retailu i komunikace se neustále mění. Poslední měsíc nám přinesl nové tváře ve vedení významných firem, technologické inovace i trendy, které stojí za pozornost. Seznam Zprávy mají nového vedoucího domácí redakce, Vodafone posílil vedení a Plzeňský Prazdroj mění generálního ředitele. V retailu končí Mall.cz jako samostatný e-shop, Rohlík nasazuje AI a retailové parky rostou nejrychleji za 15 let. V naší práci se ohlížíme za otevřením nové vlajkové prodejny Kauflandu na Barrandově, kde jsme stáli za mediální strategií i prezentací novinářům. Přinášíme také pohled na aktuální trendy v komunikaci – od změn v e-mailovém marketingu až po to, co lidé opravdu chtějí od značek na sociálních sítích.

Naše práce

Obchodní řetězec Kaufland otevřel na pražském Barrandově svou 145. a dosud nejmodernější prodejnu v Česku. Měli jsme tu čest stát za celou komunikací tohoto okamžiku s médii. Před samotným otevřením pro zákazníky jsme představili novinářům nejzásadnější inovace a novinky, které tato prodejna přináší. Kromě toho jsme spolu s podrobnou tiskovou zprávou zajistili rovněž kompletní mediální pokrytí, včetně výstupů na České televizi, v Euru a iDnes.

Nová vlajková loď Kauflandu na 4 122 m² přináší zákazníkům maximální komfort a technologické inovace, díky kterým bude nákup rychlejší a pohodlnější. Mezi hlavní novinky prodejny patří chytrá váha, která automaticky rozpozná jednotlivé druhy ovoce a zeleniny, robot Tally na snímání etiket, který usnadní práci zaměstnancům, samostatné moduly s regionálním sortimentem, rychlým občerstvením nebo potravinami bez lepku a laktózy. Jednou z hlavních atrakcí je shop-in-shop koncept Parkside, kde si zákazníci mohou vybrat ze široké nabídky nářadí. Nechybí ani rozšířená sekce s pečivem, čerstvými produkty a stánek s čepovaným pivem z lokálního pivovaru Prokopák.

Prodejna zároveň reflektuje aktuální trendy v udržitelnosti – využívá odpadní teplo k vytápění, úsporné LED osvětlení a plánuje instalaci fotovoltaických panelů. Zajímavostí je také zelená fasáda s popínavým porostem, která nejen esteticky obohacuje prostředí, ale také přispívá k lepší regulaci teploty budovy.

V neposlední řadě se prodejna stává i aktivním členem místní komunity. Kaufland spustil grantový program „Milion pro Prahu Barrandov a okolí“, v jehož rámci během tří let podpoří místní komunitní projekty částkou jeden milion korun.

Díky našemu strategickému přístupu k PR a mediální komunikaci si otevření této významné prodejny získalo širokou pozornost veřejnosti i médií a potvrdilo Kaufland jako jednoho z lídrů českého retailu.

Novinky ze světa médií

Omniconnect 2025: Magie komunikace v praxi!

1. dubna proběhne v Cubex Centru Praha třetí ročník prestižní konference Omniconnect, která letos nese podtitul Magic of Communication. Tato celodenní akce pořádaná agenturami skupiny Omnicom přinese pohledy globálních lídrů na budoucnost marketingu, využití emocí a empatie v komunikaci i nové reklamní možnosti v retailových médiích.

Mezi hlavními řečníky vystoupí Tomas Gonsorcik (Global Chief Strategy Officer, DDB Worldwide), Duncan Painter (CEO, Flywheel Commerce Network) a Rachel O’Malley (Creative Director, FleishmanHillard UK). Panelové diskuze se zaměří na retailové platformy, krizovou komunikaci a roli naslouchání v budování značek.

 Součástí programu bude i networking s odborníky z Omnicom Group a dalších špičkových agentur. Pokud se chcete konference zúčastnit, ale ještě jste nedostali pozvánku, neváhejte se ozvat své kontaktní osobě ve společnosti FleishmanHillard. 😉

APRA si zvolila nové vedení, v čele pokračuje Radek Maršík

Asociace Public Relations (APRA) potvrdila Radka Maršíka z naší agentury FleishmanHillard na pozici předsedy pro další dvouleté období. Do výkonné rady také přibylo nové jméno – Václav Rambousek, který přináší zkušenosti z agentury Ogilvy PR. APRA se letos zaměří na další profesionalizaci PR, včetně vzdělávání prostřednictvím spolupráce s vysokými školami a nové online platformy PR profesionál. Plánuje také důstojně oslavit 20. ročník České ceny za PR – Lemur, který se právě rozběhl, a chce řešit etické výzvy spojené s nástupem AI v komunikaci.

OMD mění strategii i vizuální identitu

Mediální agentura OMD Worldwide, která spadá pod Omnicom Media Group, představila nové strategické směřování pod claimem „We Create What’s Next“ (Tvoříme budoucnost). Cílem je zdůraznit roli agentury jako mediálního partnera s vizí, odbornými znalostmi a technologiemi. Změna zahrnuje i modernizované logo a nové vizuální prvky, které reflektují aktuální trendy v mediální a digitální komunikaci. Nový směr agentury byl představen zaměstnancům po celém světě v rámci globálního setkání, na kterém vedení shrnulo loňské úspěchy, včetně rozšíření portfolia o značky Gap Inc., Michelin, AliExpress a Turkish Airlines.

Co chtějí lidé od značek na sociálních sítích? Autenticitu, ne trendy

Firmy by se neměly bezhlavě hnát za každým virálním trendem. To je hlavní poselství nové studie o komunikaci značek na sociálních sítích. Uživatelé upřednostňují autenticitu, originalitu a zapojení publika dané značky. Výzkum také ukázal, že když už značky chtějí ve své komunikaci využívat aktuální trendy a memy, měly by to podle více než čtvrtiny respondentů stihnout do jednoho nebo dvou dnů poté, co se tento trend objeví. Mezi nejčastěji využívané platformy patří Facebook, Instagram a YouTube, přičemž generace Z dává přednost Instagramu (89 %), YouTube (84 %) a TikToku (82 %).

Více o výsledcích výzkumu si můžete přečíst na MediaGuru.

E-mail marketing se mění: bezpečnost, AI a boj s boty

Rostoucí regulace a technologické změny přepisují pravidla e-mailového marketingu. Firmy se musí přizpůsobit novým bezpečnostním požadavkům od Google a Yahoo, které zavádějí přísnější autentizaci odesílatelů. Současně se e-mailing potýká s fenoménem botů, kteří simulují otevření e-mailu či kliknutí na odkazy, čímž zkreslují výsledná data a narušují marketingové strategie. I to je jeden z důvodů, proč bude rok 2025 znamenat zásadní posun v důrazu na kvalitu dat ze strany klientů a vyžadování detekce robotických interakcí. I přes tyto komplikace však význam e-mailingu jako nástroje nadále roste.

Kdo je kde

  • Seznam Zprávy mají nového vedoucího domácí redakce. Stává se jím zkušený novinář Pavel Švec, který po svém odchodu z čela Aktuálně.cz přebírá tým reportérů zaměřených na domácí politiku a společenská témata. Podle šéfredaktora Roberta Čásenského, který vede médium od ledna, je Švec tím pravým člověkem pro další rozvoj domácího zpravodajství a posune ho na vyšší úroveň. Sám Švec vnímá tuto roli jako významnou profesní výzvu a cennou příležitost.
  • Do čela Plzeňského Prazdroje nastupuje Michał Mrowiec, který ve funkci nahrazuje Dragose Constantinesca. Přichází s bohatými zkušenostmi z pivovarského sektoru, naposledy působil jako generální ředitel rumunského pivovaru Ursus. Předtím vedl obchodní strategii Kompania Piwowarska v Polsku, stejně jako prodejní týmy Coca-Cola a Unilever.
  • Novým viceprezidentem pro spotřebitelský segment Vodafonu se stal Doğu Kir, který přebírá odpovědnost za prodej služeb koncovým zákazníkům. Povede také marketingový tým, který připravuje reklamní kampaně, a týmy zajišťující digitální kanály, weby a službu Vodafone TV. Jeho hlavním cílem je propojit inovace v komunikaci s potřebami zákazníků a rozvíjet značku Vodafonu na českém trhu.
  • Po sedmi letech opouští Václav Mach pozici výkonného ředitele České unie vydavatelů. Dočasné vedení přebírá předseda správní rady Tomáš Tkačík, než bude vybrán nový manažer. Unie nyní prochází transformací, která má posílit její roli v legislativních změnách a budoucím směřování vydavatelského trhu v ČR a EU.

Novinky z retailu

Mall.cz končí jako samostatný e-shop, přesouvá se pod Allegro

Polský e-commerce gigant Allegro dokončuje integraci Mall.cz do své platformy. Od 31. března 2025 se Mall po 25 letech přemění na prodejce v rámci Allegro.cz a přestane fungovat jako nezávislý e-shop, stejně jako již dříve CZC. Zákazníci se mohou údajně těšit na širší sortiment, lepší cenovou konkurenceschopnost a výhody plynoucí z marketplace modelu. Allegro se zároveň zavázalo k zachování všech stávajících služeb včetně reklamací a doručovacích možností​.

Retailové parky rostou nejrychleji za posledních 15 let

V roce 2024 přibylo na českém trhu téměř 80 000 m² nových nebo zrekonstruovaných retailových parků, což představuje rekordní expanzi od roku 2009. Celkově nyní tyto formáty tvoří třetinu veškerých maloobchodních ploch v Česku a jejich obliba stále roste. Na rozdíl od velkých nákupních center těží z nízkých provozních nákladů, vyšší dostupnosti a cílení na každodenní nákupy. V příštích dvou letech se očekává dalších 220 000 m² nových projektů​.

Rohlík zapojuje naplno umělou inteligenci do řízení e-shopu

Online supermarket Rohlík.cz přechází na algoritmické řízení zásob, cenotvorby a personalizace nákupních nabídek. Umělá inteligence bude analyzovat chování zákazníků a dynamicky přizpůsobovat doporučení i dostupnost produktů. Systém také pomůže snížit množství neprodaných potravin a optimalizovat rozvoz. S tím také Rohlík opouští tradiční hierarchickou strukturu a přechází na rozhodování založené na datech, predikcích a algoritmech. Podle vedení firmy tyto kroky zlepší zákaznický zážitek a násobně zvýší efektivitu provozu​.

Twistcafe kupuje Kytky od Pepy a propojuje retail s gastronomií

Květinový řetězec Kytky od Pepy mění majitele – nově spadá pod síť Twistcafe, která tím chce zkombinovat kavárenské a retailové koncepty. Nový model nabídne zákazníkům možnost objednat si kávu či občerstvení při čekání na květiny, což má podpořit impulzivní nákupy a zvýšit atraktivitu obou služeb. Jde o další krok v rozšiřování konceptu „retail experience“, kde se spojují různé segmenty podnikání, aby nabídly zákazníkům komplexnější zážitek​. Zakladatelé značky Kytky od Pepy zůstanou i nadále součástí projektu jako strategičtí partneři.