FH News: Netflix chce zamezit sdílení hesel, Twitter nabízí bonusy pro inzerenty

Krásný den,

končí období ohlížení za uplynulým rokem a nastává čas se opět zaměřit na budoucnost. Proto vám představujeme aktuální novinky ze světa médií a komunikace.

Kdo je kde?

  • Novým předsedou výkonné rady Asociace PR agentur se stal Radek Maršík z FleishmanHillard Prague. Do APRA také vstoupily tři nové agentury, a to Pepr Consulting, Svengali a Insighters.
  • Z čela programu Rádia Impuls odešel po osmi letech František Matějíček. Novým programovým ředitelem se stal Jakub Urban.
  • Do čela správní rady Unie vydavatelů byla jednomyslně zvolena Libuše Šmuclerová, předsedkyně představenstva Czech News Center.
  • Asociace komunikačních agentur (AKA) má nové vedení. Prezidentkou byla zvolena Petra Jankovičová, výkonnou ředitelkou Kateřina Hrubešová.
  • Zástupkyní ředitele pro nezpravodajský obsah v Seznam Zprávy se stala Monika Sokolová.
  • Do nově vytvořené pozice strategy & idea director společnosti Notino byl vybrán Jonáš Čumrik. Cílem této pozice je zaměření na mladší generaci.

Změny a inovace

  • Netflix uvádí uživatelské změny. Cílem je zamezit sdílení hesel.  Zároveň chce zavést reklamní obsah v průběhu streamování. Důvodem je narůstající konkurence mezi streamovacími službami.
  • Twitter se snaží přilákat inzerenty zpátky na svoji platformu nabídkou reklamy ‚‚zdarma‘‘. Každému zadavateli, který si koupí reklamu za půl milionu dolarů, nabídne jako bonus reklamní prostor za dalších dvě stě padesát tisíc.
  • V Maďarsku testují společnosti Rossmann Dodo nový způsob doručování pomocí dronů. Více si přečtete zde.
  • CNC zavádí brand content studio, které bude vést jejich PR inzertní tým. Své aktivity budou promovat i na sociálních sítích.
  • L’Oreal Professionnel rozvíjí svůj image v metaverzu. Ve spolupráci s Ready Player Me, vedoucí světovou platformou pro tvorbu multiaplikačních avatarů, připravili pět účesů, které reprezentují průkopnického ducha značky L’Oreal k službám kadeřníků.
  • Od začátku února bude spuštěna streamovací platforma Prima+. V rámci jejího obsahu bude dostupný i exkluzivní obsah z nově vzniklého Prima+ originals studia.

Strategické změny k lepšímu

  • Seznam.cz poskytne část reklamního prostoru zdarma dvaceti neziskovým organizacím, učiní tak skrze Seznam Grant a reklamní systém Sklik. Do projektu se mohou zapojit i digitální agentury a nabídnout neziskovkám bezplatnou správu jejich kampaní.
  • V Česku vznikla nová informační služba ESG Radar, která se specializuje na témata udržitelnosti. Poskytuje informace z byznysu, státních institucí i neziskových organizací
  • a cílí na všechny, kdo potřebují mít přehled o dění v oblasti udržitelnosti u nás i ve světě. Více se dozvíte zde.
  • Také pivní značky se značně zajímají o téma udržitelnosti. Od změny obalových materiálů až po šetření vody. Dle Ipsos Global Sustainability Segmentation Study jsou otázky ekologičtější konzumace piva důležité zejména pro mladší generace.
  • Art Directors Club poprvé za své působení vyloučil jednoho ze členů. Stal se jím Marek Prchal, marketingový odborník z týmu Andreje Babiše.  ADC rozhodnutí zdůvodnilo tak, že Prchalovo zacházení s marketingovou strategií při prezidentské kampani již není profesionální ani etické.

Soutěže a příležitosti

V rámci interní soutěže Bend the World Awards FleishmanHillard byly v pražské pobočce vyhodnoceny tři nejlepší kampaně uplynulého roku.

  1. Voda základ života / Natura
  2. České pole / Makro
  3. Můj první vážný vztah / Lenovo

Z rekordních 256 nominací již PR Klub vybral shortlist finalistů, kteří budou soutěžit o titul Mluvčí roku 2022. Vyhlášení se uskuteční 7. března 2023, celý seznam finalistů naleznete zde.

V březnu odstartuje soutěž Agentura roku pořádaná firmou Marketing & Media. Firma odhalila vizuální identitu i panel porotců. Na konci března končí také možnost se přihlásit do cen Lemur od APRA, a zúčastnit se tak souboje o nejlepší PR projekty roku.

Zajímavosti na závěr

  • Instagram sklidil kritiku za napodobování čínské platformy TikTok. Poté, co se ke kritice platformy přidaly i celebrity jako Kylie Jenner nebo Kim Kardashian, ředitel Instagramu Adam Mosseri prohlásil, že platforma by se měla opět soustředit na fotografie.
  • Emoční asociace se značkou nebo produktem je často klíčem k úspěchu. Jak ale emoční odezvu měřit? Odpovědí může být facial coding, technologie, která díky snímání tváře dokáže vyhodnotit a analyzovat emoční odezvu lidí, třeba při pozorování reklam. Více o facial codingu si můžete přečíst zde.
  • Opět je tu takzvaný suchý únor, měsíc během kterého firmy a veřejnost propagují střízlivost a omezení alkoholických nápojů. V Čechách jde o jedenáctý ročník osvětové kampaně, hashtagy letošní kampaně jsou #nepitjeumeni a #suchejunor.