Ve FleishmanHillard jsme připravili celosvětovou studii, která odhaluje, jak virus mění naše vnímání světa, chování, hodnoty i společnost jako takovou.
Studie vychází z průzkumu mezi spotřebiteli v USA, Číně, Německu, Itálii, Jižní Koreji a Spojeném království. Speciálně jsme se zaměřili také na zdravotníky, lidi podstupující zdravotní riziko a zaměstnance, kteří jsou pro zvládnutí krize nezbytní (65 % pracujících dospělých).
Pojďme se společně podívat na to nejzajímavější z průzkumu:
Většina lidí věří, že k návratu do „normálního“ života dojde do čtyř měsíců od uvolnění opatření. Každý pátý je přesvědčený, že k tomu dojde za ještě delší dobu – od pěti měsíců do dvou let.
- Třetina spotřebitelů plánuje nakupovat u firem, které se během krize o své zaměstnance dobře staraly. Jsou navíc svým nákupním chováním připraveni firmám pomoct se o jejich zaměstnance postarat.
- 65 % spotřebitelů dnes odkládá nákupy a cestování, 29 % bude i po konci pandemie brát při cestovních plánech v úvahu zdravotní rizika v cílové destinaci.
- Čtvrtina spotřebitelů nyní šetří více než obvykle a další čtvrtina plánuje v budoucnu šetřit více než doposud.
- Lidé od firem očekávají akci. Téměř všichni (95 %) by si například přáli, aby firmy v obchodech zavedly ochranné štíty a vyžadovali dodržování bezpečné vzdálenosti.
- Lidé v reakci na krizi nejlépe hodnotí lokální vlády (47 %, v Číně dokonce 79 %), nejhůře pak korporace a zaměstnavatele (29 % pozitivních hodnocení).
- 63 % zaměstnanců chce natrvalo zachovat nové benefity, které během pandemie firmy zavedly, jako například home office.
Jak na to můžete jako firma reagovat?
Buďte připraveni prozkoumat hodnoty vaší společnosti. Koordinace s vládními nařízeními, schopnost být zaměstnavatelem, na kterého se dá spolehnout a umět přikládat význam zdravotním rizikům a finanční pohodě jsou spolehlivé kroky k úspěšnému překonání krize.
- Držte se svých hodnot – Vaše firemní hodnoty jsou jasně vidět a spotřebitelé sledují každý váš krok. Je lepší reagovat a dělat chyby. Spotřebitelé vám je odpustí spíš, než když nebudete dělat nic.
- Snažte se být tím nejlepším zaměstnavatelem – Spotřebitelé očekávají, že uděláte vše, co je ve vašich silách, abyste podpořili své zaměstnance. Buďte připraveni ukázat, jak daleko vaše firma došla, aby si udržela pracovní sílu, a poskytnout pomoc těm, kteří o zaměstnání přišli. Ukažte své zaměstnance jako opravdové hrdiny.
- Zotavujte se – při restartu ekonomiky je snaha o obnovu či udržení pracovních míst určitě na místě. Analyzujte data z uplynulé krize, poučte se z nich a začněte plánovat. Vytvořte si všechny možné scénáře včetně komunikačních nástrojů pro obnovu vaší společnosti.
- Přehodnoťte svůj veřejný postoj – V mnoha zemích během krize zesílila důvěra ve vládu a její rozhodnutí. Dá se tedy očekávat, že bude mít větší vliv a vy můžete čelit spotřebitelské kritice, pokud se vládním regulacím vyhýbáte.
Zaujala vás studie? Na kompletní výsledky její první části v původním znění se můžete podívat zde a na její druhou část pak zde.
Více informací
-
FH News: Zlatý středník a kampaně pro Kaufland a Linku bezpečí
October 2, 2024