Náš klient O2 se svou kampaní „Svoboda není samozřejmost“ zabodoval na prestižních cenách SABRE Awards, kde získal druhé místo v nejvýznamnější kategorii Platinum SABRE a vítězství v kategoriích CSR a Telekomunikace. Kampaň vznikla ve spolupráci O2 s agenturami Triad Advertising, FleishmanHillard a Seesame. Aktuálně tato kampaň figuruje na shortlistu České ceny za PR a na shortlist ji zařadil také prestižní časopis PRWeek v rámci svých Global Awards.
„Svoboda není samozřejmost“ je tak letos nejúspěšnějším českým i slovenským projektem na evropských SABRE Awards. Bodovala v kategoriích CSR a Telecommunications a zároveň získala také Platinum Award, která projekt pasovala na celkově druhou nejvydařenější kampaň v Evropě. „Kampaň Svoboda není samozřejmost zasáhla šest milionů Čechů a Slováků. Díky naší aktivitě se mohli dozvědět, že svoboda je hodnotou, za kterou musí bojovat každý den. Ocenění na nejprestižnějších cenách svého druhu v Evropě nás velmi těší,“ říká tisková mluvčí O2 Lucie Jungmannová.
Jak kampaň probíhala? Na státní svátek Dne boje za svobodu a demokracii O2 vytvořilo jednodenní symbolickou barikádu mezi Českem, Slovenskem a okolním světem.
Všichni zákazníci, kteří chtěli navštívit zahraniční webovou stránku, byli přesměrováni na speciální microsite. Na této webové stránce se pak dozvěděli o významu tohoto svátku pro všechny Čechy a Slováky. Aby se dostali na původně vyžádanou stránku, museli kliknout na tlačítko „Chci svobodně pokračovat“.
Zákazníci O2 cestující 17. listopadu do zahraničí rovněž na hranicích dostali upozorňující SMS, že svévolně překračují státní hranici, což bylo za minulého režimu trestným činem. Speciální SMS zprávy obdrželi také ti zákazníci, kteří se 17. listopadu pohybovali v okolí míst, kde se odehrály stěžejní události Sametové revoluce, tedy na pražském Albertově, Národní třídě, Václavském náměstí či Vítkově. Společně s připomenutím Listopadu jim O2 poslalo i odkaz na microsite kampaně „Svoboda není samozřejmost“.
SABRE Awards EMEA vyhlašuje každoročně internetový portál Holmes Report. Prestižní oborové médium v několika rozličných kategoriích oceňuje nejenom kreativitu jednotlivých PR kampaní ale především jejich dosah. V rámci letošního ročníku vybírala porota z více než 2500 přihlášek z celé Evropy. Skupina Holmes byla založena už v roce 2000 Paulem Holmesem, předním odborníkem v oboru PR.
Více informací
-
FH News: Zlatý středník a kampaně pro Kaufland a Linku bezpečí
October 2, 2024