FH News: Nové vedení, zajímavé projekty a politická reklama
V srpnovém vydání FH News opět přinášíme přehled novinek z naší agentury i z oboru. Dozvíte se o změnách v Public Affairs týmu FleishmanHillard, posunech kolegů i o projektech, na kterých jsme v poslední době pracovali – od prezentace výsledků průzkumu E.ON Barometr udržitelnosti až po setkání studentů s projektem Panattoni Smart Park Karviná. Nechybí ani aktuální přehled dění v oblasti politické reklamy, které bude mít před nadcházejícími volbami dopad na strategii kampaní v Česku i v celé Evropské unii.
Nové vedení Public Affairs FleishmanHillard
Do čela našeho týmu Public Affairs se od července postavil Daniel Krus – zkušený stratég a respektovaný odborník, který je s FleishmanHillard spojen již od roku 2017. Za tuto dobu se stal nepostradatelným partnerem pro klienty z oblasti FMCG, retailu, cirkulární ekonomiky, odpadového a obalového hospodářství, developmentu či energetiky.
Daniel přebírá vedení týmu s jasnou vizí: pomoci klientům zorientovat se v pravidlech nového zákona o regulaci lobbování a nadále efektivně prosazovat jejich zájmy v souladu s nejvyššími etickými standardy. Jak říká náš výkonný ředitel Roman Pavlík: „Daniel je nejzkušenějším členem našeho týmu pro public affairs. Jeho jmenování je logickým vyústěním jeho dosavadní práce.“
Více o Danovi a jeho přestupu si můžete přečíst na tomto odkaze.
Dosavadní vedoucí týmu Public Affairs Lenka Đo nově míří do společnosti Vodafone, kde povede externí komunikaci a bude působit i jako tisková mluvčí. Přináší s sebou bohaté zkušenosti nejen od nás, ale i z diplomacie, státní správy nebo z médií. Za celý tým FleishmanHillard jí přejeme hodně úspěchů a skvělých komunikačních projektů v její nové korporátní roli.
Kdo je kde
Vodafone posiluje komunikaci
K Lence se ve Vodafonu přidává také Ioannis Papadopoulos, který se stal novým členem týmu externí komunikace a zároveň bude působit jako zastupující tiskový mluvčí. Před nástupem do Vodafonu pracoval jako technologický redaktor pro weby mobilenet.cz, fdrive.cz a fzone.cz.
Změny v PPF a O2
U operátorů ještě zůstaneme. Od srpna přebírá Hany Farghali roli ředitele externí komunikace skupiny PPF. Do PPF přichází z O2 Czech Republic, kde vedl firemní komunikaci. V nové pozici bude zodpovědný za komunikační strategii skupiny a koordinaci mediálních aktivit napříč firmou. Externí komunikaci a CSR v O2 přebírá dosavadní tisková mluvčí O2 Veronika Zachariášová. Do nové role přináší zkušenosti z médií, PR a krizové komunikace.
Čechová končí v čele Marketing & Media
Radana Čechová po pěti letech končí ve vedení oborového týdeníku Marketing & Media. Časopis vedla od roku 2020. Spolu s ní odcházejí i další členové redakce, konkrétně Jakub Křešnička a Václav Placák. Během svého působení stála navíc v čele obnovené soutěže Agentura roku. Redakci MaM povede nově Stanislav Šulc, dosavadní šéfredaktor magazínu Newstream Club.
Nova má nového marketingového ředitele
Novým marketingovým ředitelem skupiny Nova je od srpna Jakub Folauf. Na Nově působí od roku 2021, od letošního dubna jako CMO služby Oneplay. Ve funkci nahrazuje Jakuba Strýčka, který se přesouvá na nově vzniklou pozici do mateřské firmy CME.
Naše práce
Češi a udržitelnost: E.ON Barometr 2025
Pro E.ON jsme připravili tiskovou snídani s vysokou účastí médií.
Představili jsme médiím E.ON Barometr udržitelnosti a opět posunuli dál veřejnou debatu o tom, jak Češi vnímají klimatickou změnu, obnovitelné zdroje a elektromobilitu. Průzkum našeho klienta mimo jiné ukázal, že 65 % Čechů pociťuje dopady klimatické změny a podporuje větrné i jaderné elektrárny, ale jen 8 % přesně ví, co znamená energetická transformace.
Naše práce nekončila u organizace – navrhli jsme příběh, který data proměnil v zajímavé titulky, zapojil experty do diskuze a díky pro E.ON rekordně úspěšné snídani získali mediální pokrytí, které posiluje mediální obraz E.ON jako lídra udržitelné energetiky.
Více si můžete přečíst například v článku na iDNES.cz.
Budoucnost průmyslu: Panattoni Smart Park Karviná
V Havířově jsme pro více než 500 studentů středních škol uspořádali přednášku o budoucnosti průmyslu a příležitostech, které přináší ekonomická transformace Moravskoslezského kraje. Společnost Panattoni představila projekt Panattoni Smart Park Karviná – moderní průmyslovou zónu, která má přinést tisíce nových pracovních míst a podpořit rozvoj regionu miliardovými investicemi.
Akce měla za cíl přiblížit mladým lidem, jak se průmysl mění v reakci na technologické trendy a požadavky na udržitelnost, a inspirovat je k uplatnění v perspektivních oborech. Projekt se setkal s velkým zájmem studentů i pedagogů a stal se významným příspěvkem do diskuze o budoucnosti regionální ekonomiky.
Novinky v politické reklamě
Seznam.cz propojuje politickou reklamu s fact-checkingem
Seznam.cz zahájil spolupráci s projektem Demagog.cz s cílem posílit transparentnost před nadcházejícími parlamentními volbami. Vyhrazuje si právo konzultovat i odmítnout reklamní kreativy, pokud Demagog.cz na základě ověřené metodiky vyhodnotí tvrzení jako nepravdivé či zavádějící. Partnerství má pomoci zamezit zneužívání reklamního prostoru v politickém boji a podpořit férovost voleb. Více zde.
Meta stahuje politickou reklamu z Evropy
Společnost Meta Platforms, provozovatel Facebooku a Instagramu, od října ukončí možnost zadávat politickou reklamu v zemích EU. Důvodem je nová evropská legislativa o transparentnosti a cílení politické reklamy (TTPA), která výrazně zpřísňuje požadavky na označování a zveřejňování informací o zadavatelích. Meta tento krok zdůvodňuje právní nejistotou a obavami z dopadů na dostupnost informací pro voliče. Více zde.
Více informací
-
FH News: Co hýbe světem PA i naší kanceláří?
July 10, 2025