Můj první vážný vztah

Lenovo chtělo představit ThinkBook jako skvělého parťáka pro studenty. Studium je něco jako první vážný vztah – hodně zábavy, ale také zodpovědnosti. Na první vážný vztah jsme našli ideální influencerku, mladou single zpěvačku Elizabeth Kopeckou. Na svých sítích naznačovala, že se v jejím životě objevil někdo nový. Spekulace o tom, kdo je jejím tajemným přítelem, se rychle šířily. Odhalení, že partnerem Elizabeth je ThinkBook od Lenova, způsobilo poprask. I studenti tak dnes vědí, že s  ThinkBookem mohou navázat vážný vztah – pro zábavu i pro práci.

Cíle

ThinkBook je vnímán jako produkt, který je určen pro práci. Toto vnímání jsme chtěli posunout a představit ho i jako laptop vhodný pro studenty, který s nimi zvládne vše, co studium obnáší. Díky velké výdrži baterie není problém ani dlouhá řada přednášek, ani streamování seriálů. Navíc za rozumnou cenu. Cílem bylo po dobu influencer kampaně získat aspoň 500 000 impresí v cílové skupině 18–35 let.

Strategie

Studium je něco jako první vážný vztah – hodně zábavy, poznávání, ale také závazků a zodpovědnosti. Proto jsme se rozhodli prezentovat notebook jako partnera pro první vážný vztah. Nejprve jsme vytipovali vhodnou osobnost, která se stane tváří produktu. Oslovili jsme proto Elizabeth Kopeckou, studentku, zpěvačku a influencerku, o které její sledující i média vědí, že je tzv. single. Elizabethino publikum na sociálních sítích kopíruje cílovou skupinu potenciálních uživatelů produktu a je ve věku 18 až 35 let, 57 procent tvoří ženy a 43 procent muži. Elizabeth má na Instagramu 63 000 sledujících. Při tvorbě mechaniky a výběru ambasadorky jsme postupovali tak, aby kampaň dosáhla organického zásahu i mimo prostředí sociálních sítí a měla potenciál odlovit i tradiční média.

Exekuce

Po dobu dvou měsíců sdílela Elizabeth Kopecká na svém instagramovém profilu rafinované příspěvky, které naznačovaly, že se v jejím životě objevil někdo nový. Ty probudily velký zájem mezi jejími sledujícími i bulvárními médii. Nakonec došlo k odhalení prostřednictvím videa, ve kterém se objevily zákulisní záběry z tvorby dvojsmyslných fotografií, a Elizabeth v něm svého tajného přítele jménem ThinkBook představila veřejnosti. Také v něm shrnula jeho benefity a doporučila ho všem studentům, kteří hledají ideálního parťáka pro studium i zábavu. Kampaň byla ukončena soutěží na Elizabethině profilu, ve které mohl jeden z jejích followerů získat ThinkBook.

Výsledky

Nejen na instagramovém profilu Elizabeth Kopecké se v diskusích objevily četné spekulace o tom, kdo je jejím tajemným novým partnerem. I závěrečné odhalení mělo kladnou odezvu. Do hry se nám podařilo zapojit i bulvární novináře.

V průběhu dvouměsíční kampaně se nám podařilo organicky získat téměř 850 000 impresí na sociálních sítích a kumulovaný dosah postů na Instagramu byl 666 000 unikátních uživatelů v cílové skupině.

Zásah na sociálních sítích podpořily i organické výstupy v předních médiích.